«پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان تصدیق کرد که راهبه ها همچنان تحت آزار جنسی اسقف ها و کشیش های کاتولیک هستند و حتی از آنها به عنوان برده های جنسی استفاده می شود.
کد خبر: ۷۱۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 06 February 2019

تابناک رضوی: به گزارش شبکه خبری 'سی بی سی نیوز'، سوءاستفاده از راهبه ها در یک مورد آن قدر شدید بود که پاپ بندیکیت رهبر سابق کاتولیک های جهان برخی جماعت مذهبی راهبه ها درکلیساها را لغو کرد. 

 

دامنه سوءاستفاده از راهبه ها توسط مقامات ارشد کلیساها، اولین بار با در گزارش فوریه گذشته ماهنامه واتیکان مطرح شد و پاپ فرانسیس خود به موضوع رسوایی در کلیساهای کاتولیک پرداخت که از مدتها قبل در واتیکان بروز کرده بود اما هرگز درباره آن صحبتی نمی شد.

 

پاپ فرانسیس، در آن موقع فقدان قدرت نظارتی بر عملکرد کشیش ها در سراسر کلیسای کاتولیک را عامل چنین جنایتی دانست.

 

خبرنگار آسوشیتدپرس که سال گذشته گزارش رسوایی جنسی در کلیساها را منتشر کرد، روز گذشته (سه شنبه) از پاپ فرانسیس در مسیر پرواز از شبه جزیره عربستان سووال کرد که آیا اقدامات کلیساها برای رفع این مشکل کافی بوده یا نه.

 

پاپ تصدیق کرد که این یک مشکل است و به اقدامات بیشتری نیاز هست. رهبر کاتولیک های جهان تاکید کرد که اراده مقابله با این سوءاستفاده ای وجود دارد اما این یک مشکل جدید نیست و کلیسا مدتها است که برای رفع آن تلاش می کند.

 

وی گفت: این مسیری است که مدتها در آن حرکت می کنیم. پاپ بندیکت شجاعت آن را داشت که یک جماعت مذهبی زنان را لغو کند که این برداری زنان و حتی برده داری جنسی در آن نفوذ کرده بود.

 

مدیر موقت مرکز مطبوعات واتیکان سپس در گفت وگو با سی بی اس دستور لغو «جامعه سَنت جین» در فرانسه را توسط پاپ بندیکت تصدیق کرد. دلیل این دستور قبلا علنی نشده بود.

 

سنت جین در سال 2005 و اولین سال خدمت پاپ بندیکت منحل شد. بدنبال استعفای بندیکت، پاپ فرانسیس در سال 2013 جانشین وی شد.

 

پاپ فرانسیس از ارائه جزییات بیشتری درباره برده داری جنسی در کلیساها خودداری کرد اما راهبه ها در هند و شیلی پیشتر درباره سوءاستفاده کشیش ها از آنها گزارش داده بودند. 

 

سی بی اس نیوز نوشت: رویکرد جدید واتیکان در علنی کردن آزار راهبه ها بعد از سالها افشاگری درباره سوء استفاده از کودکان و عمدتا پسربچه ها و لاپوشانی مقامات ارشد کلیسا بروز کرده است.

 

پاپ فرانسیس هفته پیش هشدار داد که باید انتظارات از اجلاس آتی واتیکان درباره آزار جنسی مقامات ارشد کلیساها را کاهش داد زیرا بعید به نظر می رسد که این مشکل از طریق این اجلاس حل شود.

 

به نوشته سی بی اس نیوز، تلاش پاپ برای کاهش انتظارات در این زمینه بسیاری از کاتولیک ها بویژه در آمریکا را با توجه به افشای لاپوشانی مقامات ارشد کلیسا درباره سوءاستفاده جنسی، ناامید کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار