در سال جاری؛
رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی از رشد 102 درصدی جرایم فضای مجازی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۱۱۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵ 04 February 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، سرهنگ علی محمدپور با بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه از ابتدای سال جاری میزان وقوع جرایم فضای مجازی خراسان‌جنوبی 102 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. 

 

وی افزود: در حوزه کشف پرونده‌های مجازی از ابتدای سال 142 درصد کشفیات نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. 

 

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی با بیان این‌که از ابتدای سال جاری 12 برابر رشد جرایم مالی نسبت به سال گذشته را در فضای مجازی شاهد بودیم، عنوان کرد: در حوزه جرایم مالی فضای مجازی مجموع کلاهبرداری‌ها در این حوزه بیش از 50 میلیارد ریال بوده است‌. 

 

محمدپور گفت: بخش عمده جرایم مالی مربوط به طمع بیش از حد کاربران فضای مجازی، عدم رعایت یکسری اصول از سوی مال‌باختگان می‌باشد. 

 

وی خاطرنشان کرد:  5جرم اول استان به ترتیب شامل برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب‌های بانکی، کلاهبرداری‌های رایانه‌ای، انتشار فیلم خصوصی و خانوادگی، مزاحمت‌های اینترنتی و ممانعت غیرمجاز از دسترسی اشخاص به سامانه‌های الکترونیکی شخصی می‌باشد‌. 

 

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی در خصوص حوزه پیشگیری اجتماعی جرایم فضای مجازی گفت: انجام مصاحبه‌های تلویزیونی با 107 درصد رشد ، مصاحبه‌های رادیویی با 126 درصد رشد، اطلاع رسانی از سوی جراید با 10 درصد رشد آگاه سازی داشته‌ایم. 

 

محمدپور با اشاره به این‌که رشد کاربران فضای مجازی نسبت به دو سال گذشته بسیار فزاینده بوده است، تاکید کرد: در سال گذشته تجهیزات هوشمند در هر خانواده یک یا دو دستگاه بوده است اما امسال به بیش از دو دستگاه برای هر نفر رسیده است. 

 

وی افزود: در حوزه برداشت‌های اینترنتی غیر مجاز آشنایی به بستر فضای مجازی، ارتقاء سطح سواد فضای مجازی، ممانعت از ارسال اطلاعات شخصی و بانکی از طریق پست الکترونیک لازم است. 

 

رئیس پلیس فتا خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد این هستیم که برخی از کاربران جهت استفاده از شبکه‌های مجازی از فیلتر شکن استفاده می‌کنند که این زمینه را برای جرایم فضای مجازی افزایش می‌دهد. 

 

محمدپور گفت: امیدواریم با فعال شدن رمز دوم یکبارمصرف شاهد کاهش جرایم مالی در بستر فضای مجازی باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار