مدیر کل زندانهای خراسان جنوبی تشریح کرد؛
مدیر کل زندانهای استان در این جلسه ضمن تشریح برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده در زندانهای استان دستاوردهای دوران انقلاب را در زندانهای استان بیان کرد.
کد خبر: ۷۱۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 04 February 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مدیر کل زندانهای استان در این جلسه ضمن تشریح برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با شعار افتخار به گذشته و امید به آینده در زندانهای استان دستاوردهای دوران انقلاب را در زندانهای استان بیان کرد.

وی گفت :بالا بردن سرانه فیزیکی برای اصلاح و تربیت زندانیان به بیش از ۱۴ متر مربع برای هرنفر زندانی در راستای رعایت حقوق شهروندی از مهمترین دستاوردهای اداره کل زندانهای استان در دوران انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی می باشد.

هاشمی گفت:جذب و بکارگیری تعداد ۲۵ نفر روحانی جهت اجرای برنامه های تبلیغی و اصلاحی و تربیتی و اقامه نماز جماعت در سه وعده و کسب رتبه برتر اقامه نماز در ۵ سال متوالی یکی دیگر از دستاوردهای مهم اداره کل زندانهای استان می باشد .

عضو شورای قضائی استان گفت:راه اندازی سالنهای ورزشی با امکانات خوب ورزشی جهت زندانیان و توجه ویژه به سلامت جسمی و روحی زندانیان از دستاوردهای دیگر اداره کل زندانهای استان در این دوران پر شکوه بوده است .

مدیر کل زندانهای استان گفت :راه اندازی مراکز آموزشی در زندانها از جمله مراکز آموزشی و فراهم نمودن زمینه تحصیل زندانیان از نهضت سواد آموزی تا دانشگاه ؛راه اندازی نهضت قرآن آموزی در زندانهای استان با اجرای طرح یکسان سازی مشوق های قرآنی برای زندانیان و خانواده آنها به عنوان استان پیشتاز کشور که با اجرای این طرح حافظان زندانی به بیش از ۸۰۰ نفر رسید و همچنین تعداد ۳۵۰ نفر از خانواده های زندانیان نیز در این طرح مشارکت و حافظ قرآن شدند؛راه اندازی ۱۲ کانون فرهنگی و هنری در زندانهای استان و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در زندانها ؛راه اندازی هیات انصارالرضا (ع) زندانهای استان با حضور حداقل ۵۰۰ نفر عضو ؛راه اندازی مراکز فنی و حرفه ای در زندانهابا فضاهایی مجهز به بهترین امکانات و تجهیزات برای آموزش زندانیان از مهمترین دستاورهای اداره کل زندانهای استان در دوران پرشکوه انقلاب اسلامی است.

وی افزود:راه اندازی بزرگترین مجموعه پرورش شتر مرغ در شرق کشور؛راه اندازی مزارع کشاورزی از جمله مزرعه کشاورزی پسته در زندان مرکزی بیرجند و مزارع کشاورزی طاهر آباد فردوس و چاهداشی نهبندان ؛راه اندازی مزرعه پرورش شتر در چاهداشی نهبندان ؛راه اندازی مجموعه خدمات خود رویی در زندان مرکزی بیرجنددر راستای برنامه های اشتغال زندانیان از مهمترین دستاوردهای اداره کل زندانهای استان است .

هاشمی به انعقاد تفاهم نامه با اداره کل اوقاف ، سازمان تبلیغات ، اداره کل فرهنگ وارشاد ، حوزه هنری ، نهاد کتابخانه های عمومی ،کانون فرهنگی هنری مساجد ، حوزه های علمیه استان ،کانون فرهنگی وتربیتی کودکان ونوجوانان ، دانشگاه پیام نور ،اداره کل آموزش وپرورش ، معاونت سوادآموزی ، ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود:در راستای اصلاح و تربیت زندانیان با ادارات فرهنگی استان تفاهم نامه فی مابین امضاء کرده ایم تا از ظرفیت دستگاههای فرهنگی استان در برنامه های اصلاحی و تربیتی استفاده کنیم .

عضو شورای قضائی استان گفت:راه اندازی ستاد دیه استان و کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در راستای توجه به زندانیانی که دینی بر ذمه دارند ؛راه اندازی ۵ انجمن حمایت از زندانیان در راستای توجه و حمایت از خانواده زندانی که جرمی مرتکب نشده ولی متاسفانه قربانی جرم و جنایت شده اند ؛راه اندازی شورای حل اختلاف در زندان ها در جهت صلح و سازش و مختومه شدن پرونده ها؛تلاش درجهت کاهش جمعیت کیفری زندانیان باعفو های مناسبتی و موردی که از بدو تاسیس استان ۱۸ هزار ۹۵۷ نفر مورد عفو قرار گرفته اند از دیگر دستاوردهای اداره کل زندانهای استان در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی است.

هاشمی خاطر نشان کرد:حمایت از زندانیان آزاد شده با اعطای تسهیلات بدون بهره جهت ایجاد شغل در جهت پیگشیری از وقوع جرم از طریق مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندانهای استان و حمایت از زندانیان آزاده شده  پس از راه اندازی کارگاههای اشتغال از مهمترین دستاوردهای اداره کل زندانهای استان است .

وی افزود:راه اندازی واحدهای ملاقات خانواده برای زندانیان متاهل که در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش موثری دارد ؛تامین امکانات بهداشتی و درمانی و کادر درمانی متخصص و آموزش دیده برای ارائه خدمات شبانه روزی و رایگان به زندانیان و کاهش آلام جسمی و روحی زندانیان؛کمک به درمان اعتیاد زندانیان از طریق راه اندازی طرح درمان نگهدارنده با متادون و سایر داروها؛شناسایی بیماران صعب العلاج و معرفی آنها به مراجع قضایی به منظور عفو یا تخفیف مجازات ؛اعزام و بستری بیماران نیازمند به درمانهای تکمیلی در بیمارستانهای داخل شهر از دیگر اقدامات اداره کل زندانهای استان است.

هاشمی خاطر نشان کرد:در نظام جمهوری اسلامی توجه به طرح کرامت انسانی به عنوان مهمترین وظیفه زندانبانان مطرح است در حالی که قبل از انقلاب کرامت انسانی در زندانها معنایی نداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار