کتابخانه عمومی پروفسور معتمدنژاد با زیربنای ۲۲۰ مترمربع در روستای دستگرد بیرجند افتتاح شد.
کد خبر: ۷۱۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 04 February 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی،رضایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در آیین افتتاح کتابخانه عمومی پروفسور معتمدنژاد گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مفتخر هستیم که با سرافرازی و سربلندی تمام قد ایستاده ایم و با وجود تلاطم جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی دشمنان به پشتوانه انقلاب مان کمر خم نکرده ایم.

 

وی با بیان اینکه با تأسیس کتابخانه می‌توان سد محکمی در مقابل جنگ فرهنگی دشمنان برپا کرد، افزود: امروزه فضای مجازیِ مسموم، نظیر استفاده بی رویه و بدون کنترل از تلفن‌های همراه میدان نبرد دشمن است و کتابخانه‌ها با اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع می‌توانند سنگری مستحکم در مقابل این آسیب‌ها باشند.

 

رضایی گفت: کتابخانه عمومی پروفسور معتمدنژاد روستای دستگرد با حمایت همه جانبه مسئولان، جامعه خیّرین و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی افتتاح می‌شود و با گشایش هر کتابخانه و رونق آن به طور حتم آسیب‌های اجتماعی به طرز چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی افزود: همه افراد جامعه در هر جایگاهی حتی با اهدای یک نسخه کتاب به نهاد کتابخانه‌های عمومی می‌توانند گام ارزنده‌ ای در ترویج اندیشه، آگاهی و دانایی بردارند.

 

نیازی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیرجند نیز با ارزیابی آماری از نحوه شکل گیری این مکان فرهنگی گفت: این کتابخانه در یک طبقه و با وسعت ۲۲۰ مترمربع و هزینه‌ ای بالغ بر ۲ هزار و ۷۵۰ میلیون ریال ساخته و تجهیز شده است.

 

ناصری فرماندار بیرجند نیز افزود: ساخت کتابخانه راهکاری مناسب برای درمان بنیادین درد‌های اجتماع است و افتتاح این کتابخانه هدیه‌ای فرهنگی به جوانان، نوجوانان و دانش آموزان این روستا است.

 

سه کتابخانه روستایی دیگر نیز در شهرستان نهبندان و در روستا‌های بَندان، بیچِند و چاهداشی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار