با پایان هرسال القاب شهرها مورد بررسی قرار می‌گیرند و دوباره بازنگری می‌شود. امسال نیز با پایان سال 2018 میلادی، لقب برخی از شهرهای دنیا تغییر کرد که یکی از مهمترین آنها شهر پلوودیو Plovdiv بود. این شهر بسیار قدیمی است و قدمت آن را 6000 سال می‌دانند
کد خبر: ۷۰۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶ 24 January 2019

تابناک خراسان جنوبی به نقل از شهر خبر: پلوودیو دومین شهر بزرگ بلغارستان است و در سال 2019 میلادی توانست عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را از آنِ خود کند.

 

برای انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی قاره‌ی اروپا مراسم بزرگی برپا شد که هنرمندان بسیاری نیز در آن حضور داشتند. این عنوان درست در سی‌اًمین سالروز فروپاشی دیوار برلین به شهر پلوودیو اهدا شد. اگر علاقه‌مند به بازدید از آثار تاریخی خاص هستید، شهر پلوودیو مقصد مناسبی برای شما خواهد بود زیرا آثار متنوعی از یونانیان، رومیان و عثمانیان در این شهر موجود است. همچنین ناگفته نماند که تنوع قومی این شهر نیز تاثیر زیادی در کسب این عنوان برای پلوودیو داشت. اگر به این شهر سفر کنید اقوامی چون ترک‌ها، رومیان، ارامنه و یونانیان را خواهید دید. بد نیست بدانید که بسیاری از مردم این شهر کلیمی هستند و همین موضوع هم سبب شده تا این شهر مقصدی رویایی برای علاقه‌مندان به آشنایی با اقوام و آداب گوناگون باشد.

 

پلوودیو نخستین شهر بلغارستان است که لقب پایتخت فرهنگی اروپا به آن داده شد و پیش از این هیچ شهری در این کشور چنین لقبی نداشته است. گفته می‌شود که ۳۵۰ رویداد فرهنگی در این شهر در سال ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده که مهمترین آنها نمایشگاه قطعات فروپاشیده شده‌ی دیوار برلین (بعد از ۳۰ سال) و پس از سقوط است.

 

شهر پلوودیو که به آن پلوودیوف نیز می‌گویند در جنوب کشور بلغارستان واقع شده و بر اساس آخرین سرشماری که در سال 2017 میلادی انجام شد، 343,424 نفر جمعیت دارد و مساحتش نیز 101.98 کیلومتر مربع می‌باشد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار