مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: مرز "سومار هم اکنون فعال است و توقفی در فعالیت‌های صادراتی این بازارچه مرزی نداریم.
کد خبر: ۷۰۵۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 21 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،خلیل حیدری ، با اشاره به صحبت‌هایی که در مورد توقف صادرات کالا از مرز سومار مطرح است، افزود: روز گذشته (30 دی) مشکلات داخلی در گمرک عراق وجود داشت که روند صادرات از مرز سومار را دچار اختلال کرد، اما این مشکل رفع شده و صادرات از این مرز هم اکنون در حال انجام است.

وی با بیان اینکه روزانه 150 تا 200 کامیون از مرز سومار تردد دارند، ادامه داد: در سال جاری بیش از 800 میلیون دلار صادرات از این بازارچه مرزی داشتیم که رقم قابل توجهی است.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع روند صادرات کالا به بخش عرب‌نشین عراق مقداری با سختی مواجه شده، یادآور شد: این امر دو علت دارد که یکی از دلایل آن محدودیت واردات برخی کالاها از سمت عراق است که با صدور بخشنامه‌هایی واردات برخی از اقلام را ممنوع کرده است.

حیدری اظهار کرد: مشکل دیگر این است که کالاهای صادراتی به عراق نیازمند تاییدیه استاندارد بین‌المللی است که در گذشته این کار توسط شرکت‌های بازرسی بین‌المللی مستقر در کشور انجام می‌شد، اما اکنون این شرکت‌ها دیگر فعالیتی در ایران ندارند و این امر در روند صادرات کالاها مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی این مشکلات را مقطعی دانست و تاکید کرد: به‌زودی این موانع مرتفع خواهد شد و روند صادرات به سرعت قبل ادامه خواهد یافت.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار