استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد؛
استاندار خراسان جنوبی گفت: عقب ماندگی شاخص های توسعه در نهبندان با استفاده از امکانات استانی و ظرفیت های کشوری در بازه زمانی مشخص جبران می شود.
کد خبر: ۷۰۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ 16 January 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محمد صادق معتمدیان با بیان این مطلب عنوان کرد:نهبندان با ذخیره 85 میلیون تنی، ظرفیت غنی در زمینه معادن دارد که توسعه این بخش با جذب سرمایه گذار، ایجاد زیرساخت ها و صنایع پایین دستی ظرفیت خوبی برای جهش اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان منطقه است.

 

**پایین بودن شاخص های توسعه 

وی در مزار شهدای گمنام شهر شوسف نهبندان به خبرنگاران گفت: با توجه به پایین بودن شاخص های توسعه، این شهرستان در اولویت سفرها قرار گرفت. 

معتمدیان اضافه کرد: قبل از حضور بنده هیئتی از مسئولان به مدیریت معاون امور عمرانی استاندار برای بررسی و احصاء مشکلات به این شهرستان سفر کردند و اکنون به همراه مدیران کل با مشاهده میدانی مسائل و مشکلات را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی گفت: سفرهای شهرستانی را با رویکرد جدید و برنامه های کاربردی و عملیاتی تر دنبال خواهیم کرد و کمیته پیگیری مصوبات شهرستان ها تشکیل و مصوبات تا زمان اجرایی شدن پیگیری می شود.

 

**جبران عقب افتادگی

استاندار خراسان جنوبی شامگاه اولین روز سفرش با روسا و اعضای شوراهای اسلامی تابعه نهبندان و نخبگان و فرهیختگان این شهرستان دیدار کرد و ضمن نظرخواهی از آنان در خصوص توسعه شهرستان گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات استانی باید مشکلات براساس اولویت بندی، بررسی و رفع شود.

وی از نهبندان به عنوان محروم ترین و توسعه نیافته ترین شهرستان در خراسان جنوبی یاد کرد و افزود: مشکلات زیرساختی در این شهرستان ریشه تاریخی دارد، طرح توسعه نهبندان که در 20 سال گذشته مصوب شده توفیقی در محرومیت زدایی نداشته است.

معتمدیان بیان کرد: عقب ماندگی شاخص های توسعه در نهبندان با استفاده از امکانات استانی و ظرفیت های کشوری در بازه زمانی مشخص جبران می شود.

استاندار خراسان جنوبی همچنین با مردم روستای آتشکده و جمعی از معتمدین، شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای اطراف آن دیدار و گفت و گو کرد و با تواضع و فروتنی پای صحبت این روستائیان محروم و مرزی نشست.

وی از معدن سنگ گرانیت گل پنبه ای سردشت در روستای لخشک بازدید کرد. در حال حاضر ذخیره معدنی نهبندان 85 میلیون تن است و تاکنون 22 نوع ماده معدنی از جمله طلا در این شهرستان کشف شده است. 

استاندار خراسان جنوبی در بازدید از بازارچه مرزی دوکوهانه نهبندان بر تکمیل زیرساخت های و نگهداری امکانات این بازارچه تاکید کرد و گفت: موانعی در زمینه بازگشایی این مرز وجود دارد که در سفر اخیر به کابل، مذاکراتی با مسئولان ارشد افغان داشته ایم و مسائل را پیگیری کردیم که امید است به زودی با رفع موانع شاهد رونق بخشی این بازارچه مرزی باشیم.

معتمدیان در نشست شورای اداری شهرستان نهبندان، فرصت سوزی را یکی از آسیب های جدی در مناطق محروم دانست و تاکید کرد: باید تلاش مضاعف کنیم تا ظرفیت بالقوه نهبندان را به بالفعل تبدیل کنیم و تحرک اقتصادی خوبی در زمینه ایجاد اشتغال و معیشت مردم این شهرستان ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار