سرپرست معاونت پژوهش آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:
سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال جاری 250 هزار نفر ساعت دوره ی آموزشی بصورت حضوری برای فرهنگیان برگزار شده است.
کد خبر: ۷۰۴۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲ 16 January 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، مجتبی لاری در جلسه گردهمایی دبیران ستاد بزرگداشت مقام معلم ، معاونین پژوهش و کارشناسان توسعه پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانیاستان اظهار کرد: بیش از 80 درصد فرهنگیان در دوره های آموزشی که به صورت الکترونیکی برگزار می  شود، شرکت کردند.

 

وی برتنوع بخشی و ایجاد انسجام در برنامه‌ها تأکید کرد و ادامه داد: باید از هفته معلم به عنوان نمادی برای بزرگداشت و تکریم مقام معلم در جامعه با تأکید بر نقش الگویی شهید مطهری محور کار استفاده نمود.

 

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که باید تلاش ‌کنیم تا اهمیت علم آموزی در جامعه و جایگاه کلیدی معلم در این رابطه را تبیین نماییم؛ تصریح کرد:ارتقای منزلت معلم و تکریم او در تربیت‌پذیری دانش‌آموزان نقش مستقیم و مهمی دارد.

 

وی، با اشاره به ظرفیت انجمن اولیا و مربیان مدارس در تکریم مقام معلم، افزود: از سوی دیگر توجه دادن معلمان به حراست از شأن و مقامشان در جامعه و ضرورت ارتقای شایستگی‌های تخصصی و حرفه‌ای آنها با یادآوری نقش مرجعیتشان مورد توجه قرار دارد.

 

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم در ادامه اظهار کرد: ایجاد هماهنگی و همسویی میان برنامه‌هایی که در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش برگزار می‌شود، لازم و ضروری است.

 

لاری بر شناسایی توانمندی‌های معلمان در جامعه با معرفی آنها در قالب برگزاری جشنواره‌ها، تجلیل از عامه معلمان و کارکنان نظام تعلیم و تربیت و توجه به جلوه‌های ویژه معلمی را از دیگر موارد تکریم مقام معلم برشمرد و افزود: منظور از تکریم معلم  بیان جایگاه معنوی معلم در جامعه و حفظ قداست نام معلم است.

 

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم اضافه کرد: اعتقاد داریم در تکریم معلم باید در مسیری حرکت کنیم که فرهنگ جامعه ارتقا یافته و نگاه آنها به معلمان به عنوان مرجع باشد چرا که این افراد دارای روحیه ایثار، فداکاری، مرجعیت، محبوبیت و مقبولیت در میان جامعه، فرهنگیان، اولیا و دانش آموزان هستند.

 

وی خاطر نشان  کرد : رویکرد برنامه های بزرگداشت مقام معلم با توجه به تأکید سند تحول بنیادین مدرسه محوری است. این مدارس هستند که توسط تشکل های دانش آموزی ، اعضای انجمن اولیا ومربیان و مشارکت سایر نهادهای دولتی وغیر دولتی شیوه و برنامه های تجلیل از مقام و منزلت معلم را برنامه ریزی و اجرا خواهند کرد.

 

سرپرست معاونت پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان جنوبی یادآور شد: سه دوره آموزشی  الزامی الکترونیکی  با عناوین  مهارت های بدو خدمت، آموزش و پرورش و سند تحول بنیادین، روش‏ها و فنون تدریس برای  فرهنگیان شاغل در مدارس غیر دولتی  به منظور تایید صلاحیت علمی –تخصصی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار