2 نظر مخالف در دولت برای بارور کردن ابرها؛
نماینده مردم بیرجند گفت: اخیرا 2 نظر مخالف در دولت در حال شکل گیری است، وزارت نیرو آمادگی خود را برای بارور کردن ابرها اعلام می کند اما هواشناسی آن را علمی نمی داند.
کد خبر: ۷۰۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳ 15 January 2019

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، حجت الاسلام عبادی، نماینده مجلس درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو اعلام کرده که امسال بارور کردن ابرها یکی از اولویت های این وزارتخانه در خراسان جنوبی است.

 

وی با بیان اینکه بارور کردن ابرها فقط 20 درصد روی نزولات آسمانی و افزایش آن تاثیر دارد گفت: اخیرا 2 نظر مخالف در دولت در حال شکل گیری است، وزارت نیرو آمادگی خود را برای بارور کردن ابرها اعلام می کند اما هواشناسی آن را علمی نمی داند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: این اختلاف نظرها در دولت شایسته نیست و باید به اساتید فرهیخته دانشگاه ها مراجعه کرد زیرا اساتید و دانشجویانی هستند که این مشکل را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه باید گره از مشکلات مردم گشوده شود اظهار داشت: سال گذشته با پیگیری های انجام شده از سوی مقام معظم رهبری، 200 میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری اختصاص یافت.

حجت الاسلام عبادی گفت: هم اکنون 40 سازه آبخیزداری در استان در دست احداث است که از جمله آن می توان به بند آرک میناباد اشاره کرد.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی مجری طرح های آبخیزداری بوده است و هیچ محدودیتی برای اجرای این طرح ها در استان وجود ندارد و در هر نقطه از استان که احساس شود، این طرح ها اجرا می شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گردشگری و صنایع دستی یکی از راهکارهای اشتغال است، صنایع دستی سرمایه زیادی نمی خواهد و با اندک هزینه ای درآمد زایی دارد و حتی می توان به عنوان شغل مکمل از آن بهره برد.

وی گفت: اگر صنایع دستی را گسترش دهیم شاید بتوان در چند ماه هزاران نفر را از بیکاری نجات داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار