استاندار در جمع اعضای خانه احزاب خراسان شمالی:
مقام عالی دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی با اشاره به اهمیت و فلسفه وجودی احزاب و تشکل ها و نقش آنان در رشد و توسعه جوامع تصریح کرد: اگر احزاب ما احزابی قوی باشند، دولت ها ناگزیر به شنیدن دیدگاه های آن ها خواهند بود.
کد خبر: ۶۹۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴ 16 December 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی صبح شنبه در دیدار اعضای خانه احزاب این استان تصریح کرد: اگر احزاب واقعی در کشور شکل بگیرد، آورده زیادی برای مردم به همراه خواهد داشت.
وی با مرور فراز و نشیب هایی که خانه احزاب در کشور از سال 79 به این سو به خود دیده است، خرسندی خود را از این که در دولت تدبیر و امید این تشکل ساماندهی و دوباره فعال شد، ابراز کرد و گفت: احزاب به لحاظ تشکیلاتی در کشورمان به دلایلی به خوبی پا نگرفته اند که بخشی از آن ناشی از مسائل داخلی خود آن ها بودهاست، چون در ادوار مختلف شاهد بوده ایم که برخی احزاب با روی کار آمدن دولت ها شکل گرفته اند و به دلیل وابستگی به آن دولت، با کنار رفتن دولت مدنظر آن ها نیز افول کرده اند. وی از این منظر خواستار آن شد تا احزاب و گروه های سیاسی برای اصلاح این رویه، نگاهی به درون داشته باشند.
استاندار خاطرنشان کرد: احزاب ما عموما قبل از انتخابات فعال می شوند و شاهد هستیم که حتی پس از پیروزی جریان مورد حمایت خود، نقشی در اجرا ندارند یا کمتر اثری از آن ها دیدده می شود در حالی که آن ها برای اثرگذاری بیشتر باید شئون لازم را داشته و در راه اندازی دفتر و گسترش تشکیلات به دولت ها وابسته نباشند.
دکتر شجاعی از خانه احزاب به عنوان پیشگامان مباحث سیاسی یاد کرد و با تاکید بر این که کلیت احزاب باید زنده باشند و در رقابت های سیاسی با وجود اختلاف نظرها تلاش کنند راهنمایی خوب برای مجریان باشند، تصریح کرد: حضور پررنگ خانه احزاب در برنامه های سیاسی و حتی اجتماعی و اقتصادی استان مطالبه جدی ما از این تشکل است. وی ادامه داد: فعالیت و نظارت احزاب و گروه ها می تواند ظرفیت کارشناسی پیکره اجرایی دولت را کامل، جامع و پخته کند و معتقدم که برای رشد و توسعه استان به جمیع نظرات احزاب و تشکل ها نیاز داریم.
استاندار با بیان این که فراهم کردن زمینه رشد نیروهای سیاسی استان را جزو وظایف خود می دانم، طی شدن فرایند قانونی امور مختلف ازجمله مراسم و جلسات سخنرانی را یادآور شد و حمایت خود را از گسترش فعالیت احزاب در استان اعلام کرد.
شجاعی هم چنین خاطرنشان کرد: حوزه سیاسی استانداری به اتفاق خانه احزاب زمینه ورود بی دغدغه به 2 انتخابات مهم سال های پیش رو و شرایط برگزاری مطلوب جلسات و همایش های حزبی را طبق مشی دولت فراهم کند.
محمود ثمینی سرپرست معاونت سیاسی استانداری نیز در این نشست گزارشی از روند برگزاری انتخابات خانه احزاب استان با حضور هر سه طیف عمده سیاسی ارائه کرد و گفت: این انتخابات فروردین امسال با حضور رئیس خانه احزاب کشور برگزار شد و خراسان شمالی چهاردهمین استانی بود که این تشکل با حمایت های استانداری راه اندازی شد.
ابتدای این نشست هم اعضای خانه احزاب استان نکاتی درخصوص لزوم توسعه مباحث سیاسی در استان، ضرورت خروج احزاب از حالت تشریفاتی، اجماع نیروهای سیاسی برای توسعه استان، برگزاری نشست های فصلی احزاب با حضور استاندار، لزوم مشورت مسئولان با احزاب و گروه های سیاسی و استفاده از نیروهای توانمند بومی در مدیریت ها بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار