مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از پرداخت طلب هفت ساله پرسنل آموزش و پرورش استان در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۶۹۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵ 15 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر، مجید یزدان‌پناه امروز شنبه در پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، از مجهز شدن مدارس مناطق زلزله زده استان به لب تاپ خبر داد و اظهار داشت: همچنین در این مناطق ۱۳۵۷ تبلت در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه افزود: با وجود اینکه حادثه زلزله آسیب های جدی به دانش آموزان وارد کرد اما با تلاش مسئولین توانستیم در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و دارو سازی نسبت به سال قبل تعداد قبول شدگان کنکور در این رشته ها بیشتر شوند.

وی بیان داشت: تا قبل از حادثه زلزله حدود ۴۳ میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان به همکاران در آموزش و پرورش بدهی داشتیم که با توجه به بیانات مقام معظم رهبری از این تهدید بعنوان یک فرصت استفاده کردیم و توانستیم تخصیص این مبلغ را بگیریم و تا دو هفته آینده به حساب اداره‌کل واریز خواهد شد.

یزدان پناه یادآور شد: به دنبال این تخصیص اتفاق نادری در استان خواهد افتاد و بدهی ها را از سال ۸۹ تا ۹۶ پرداخت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه سازمان امور استخدامی کشور اعلام کرد که در کل کشور معاونین باید تعدیل شوند، اما با توجه به حادثه تلخ زلزله و پیگیری‌های به عمل آمده استان کرمانشاه تنها استانی بود که از این قاعده حدود ۲ هزار و ۱۳۲ نفر معاون معاف شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه یادآور شد: همچنین تنها استانی بودیم که توانستیم طی امسال ۱۴۸ مربی پیش دبستانی و ۲۰۰ نفر آموزگار نهضت سواد آموزی را بدون آزمون تبدیل عضویت و به جمعیت حقوق بگیران آموزش و پرورش اضافه کنیم.

یزدان‌پناه با اشاره به کسب رتبه اول کشوری در انجام فعالیت های متفاوت، افزود: همچنین طی هفت ماه گذشته توانستیم پی در پی رتبه اول در حوزه سواد آموزی را کسب کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: در ۱۳ آبان امسال ۵۶ هزار بسته آموزشی به مبلغ ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بین دانش آموزان مناطق زلزله زده تقسیم کردیم.

وی ادامه داد: همچنین ۳.۵ میلیارد تومان در حوزه آسیب های اجتماعی به استان کرمانشاه تخصیص داده شد که بین مدارس محروم استان تقسیم شد.

یزدان‌پناه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در حوزه مدارس غیردولتی و تحت پوشش قرار دادن آنها یکی از فقیرترین استان‌های کشور هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه بیان داشت: متوسط کشوری برای مدارس غیر انتفاعی ۱۲.۸ است که در آموزش و پرورش استان کرمانشاه این رقم ۴.۲ بوده و توانستیم طی امسال آن را به ۵.۳ تبدیل کنیم.

وی بیان داشت: سال گذشته حدود ۱۱۲ مدرسه غیر انتفاعی داشتیم که امسال توانستیم ۱۸ مدرسه به آن تعداد اضافه کنیم؛ همچنین ۲۰ مدرسه پیش‌دبستاتی و ۱۰۰ آموزشگاه علمی آزاد و زبان‌های خارجی را اضافه کردیم و در این راستا در بحث اشتغال موثر واقع شدیم.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار