کد خبر: ۶۹۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ 15 December 2018

23.9

برگزاری چهارمین کنگره حزب ندای ایرانیان، سه سناریوی پیشنهادی مرکز پژوهش‌ها درباره نحوه افزایش قیمت بنزین، آخرین اخبار از پیگیری مشکلات پیش‌آمده برای تردد ایرانیان در گرجستان، حمایت مجدد هشت کشور اروپایی از برجام، استقبال وزارت خارجه از توافقات اولیه میان یمنی‌ها، احتمال توافق عراق با آمریکا برای معاف شدن از تحریم های ضدایرانی، مرور مهمترین خبرهای حقوقی و قضایی در هفته‌ گذشته، واکنش مقامات وزارت خارجه ایران به اظهارات اخیر پمپئو و نتانیاهو، تکذیب فوت وحید صیادی نصیری در زندان و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز پنج شنبه و جمعه، بیست و دوم و بیست و سوم آذرماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور که در رأس هیأتی اقتصادی-سیاسی برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی رتبه ترکیه به منظور انجام مقدمات دیدار آتی رؤسای جمهور دو کشور، به ترکیه سفر کرده است، با «رخسار پکجان» وزیر تجارت این کشور دیدار کرد و در این دیدار بر اهمیت راهبردی توسعه روابط و همکاری‌ با همسایگان برای ایران تاکید کرد.

روح اله جمعه‌ای مشاور وزیر کشور با بیان اینکه انتساب مطالب کذب به وزیر کشور دور از اخلاق است، گفت: اخیرا ادعایی نادرست و سراسر کذب از سوی برخی مدعیان اطلاع رسانی علیه وزیر کشور منتشر شده است که بیانگر وجود جریانی منحرف برای تاثیرگذاری در فعالیت های امنیت بخشی وزارت کشور است. وی با تاکید بر اینکه در این مطلب ناروا ادعا شده است که وزیر کشور در جمع تعدادی از اصحاب رسانه فرزند خود را نابغه اقتصادی، نخبه، صاحب نظر در حوزه اقتصاد و... توصیف کرده است گفت: در حالی که به گواه مستندات موجود و همچنین بزرگواران حاضر در این نشست، وزیر کشور هیچ یک از تعابیر فوق را بیان نکرده و صرفا گذرا اشاره‌ای به چرایی شکل گیری هدفمند این حواشی نموده است.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقیدر خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران با یادآوری بررسی FATFدرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:به مجمع تشخیص مصلحت امید داریم و می دانیم مانند شورای نگهبان و همه مردم علاقمند به عزت و استقلال فکر می‌کنند. امام جمعه موقت تهران با نقد از تصویب FATF ، تصریح کرد: به مسئولین می گویم برجام را دوباره باFATF  تجربه نکنید. مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود.FATF مایه خود تحریمی است.  امروز می توانیم احیانا تحریم ها را دور بزنیم اما اشراف اطلاعاتی آنها به منابع مالی، بانکی و تجاری ما اولا مخالف آیه قران لم یجعل للکافرین علی المومنی سبیلا ثانیا خلاف قانون اساسی و ثالثا خلاف رهنمون رهبر انقلاب است.

چهارمین کنگره حزب ندای ایرانیان

چهارمینکنگره حزب ندای ایرانیان با حضور اعضای این حزب و چهره‌های سیاسی چون محمد جواد ظریف، فرهادی فرماندار تهران، کرباسچی ، شکوری راد  و ...برگزار شد .

ظریف:بدون مردم ما هیچ هستیم

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان: اگر مردم بِبُرند با کدام پشتوانه می توان کشور را ساخت؟

تاکید شکوری راد بر توجه به هویت ملی

صادق خرازی:تجربه سال ۸۴ را تکرار نخواهیم کرد

دید گاه کرباسچی درباره منافع ملی

***

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با عنوان " مساله بنزین، رویکردها و مخاطرات" سه سناریو را برای قیمت‌گذاری و شیوه توزیع بنزین پیشنهاد داده است.این سناریوها به ترتیب، افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بنزین بدون اختصاص سهمیه، افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بنزین با فرض اختصاص سهمیه ۶۰ لیتری بنزین به هر خودرو، آثار تورمی افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی بنزین با فرض اختصاص سهمیه ۲۰ لیتری در ماه برای هر فرد است.

آخرین اخبار از  پیگیری مشکلات پیش‌آمده برای تردد ایرانیان در گرجستان

سفیر ایران در تفلیس: گرجستان نقص قوانین خود را با برخوردهای خشونت‌آمیز جبران نکند

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران: گرجستان از مردم ایران عذرخواهی کند

بررسی تردد ایرانیان به گرجستان در دیدار سفیر کشورمان با وزیر خارجه این کشور

***

هشت کشور اروپایی شامل بلژیک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، سوئد و انگلیس پس از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی پایبندی ایران به قطعنامه ۲۲۳۱، در بیانیه‌ای مشترک ضمن تعیین تکلیف مجدد بر لزوم ادامه اجرای برجام نسبت به فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه‌ موشکی ایران ابراز نگرانی کردند.

همچنین محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۹ در پیامی توئیتری با نگران کننده دانستن تنش کنونی میان ایران و آمریکا تاکید کرد که زیربنا قرار دادن توافق هسته ای (برجام) رویکردی منطقی برای رسیدگی به نگرانی‌هاست.

بهرام قاسمی، سخنگوی  وزارت خارجه کشورمان با استقبال از تفاهمات اولیه یمنی‌ها گفت: ایران در چارچوب رویکرد مسئولانه خود در قبال بحران‌های منطقه‌ای نقش سازنده‌ای در ترتیبات اجرایی گفتگوهای یمنی-یمنی در سوئد ایفا کرده و همچنان در راستای طرح چهار ماده‌ای ارائه شده از سوی وزیر خارجه ایران راه‌حل نهایی بحران یمن را توقف جنگ و خونریزی و تداوم گفتگوهای یمنی-یمنی می داند.

همچنین حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود در توییتر ضمن تبریک گام اول توافق یمنی-یمنی در ⁧ سوئد، آمریکا ⁩ و عربستان را مسئول چهار سال جنایت علیه بشریت در یمن دانست.

در همین ارتباط رابرت مک‌ایر، سفیر انگلیس در تهران که کشورش نقش مهمی در مذاکرات صلح میان گروه‌های یمنی دارد در صفحه توییتر خود با "مثبت" خواندن خبر توافق‌های اولیه میان یمنی‌ها ابراز امیدواری کرد که این توافق‌ها باعث آتش بس پایدار شود و بحران انسانی تمام شود.

رئیس بانک مرکزی عراق اعلام کرد که در چند روز آینده اخباری در رابطه با معاف شدن این کشور از تحریم های آمریکا علیه ایران منتشر خواهد شد و گفت: با تحریم های ضدایرانی آمریکا بانک مرکزی با مشکلاتی مواجه شد و تعاملات دلاری با ایران از سال ۲۰۱۲ متوقف شده است و عملا چنین نقل و انتقالی نمی توانیم انجام دهیم ،زیرا هرگونه پرداخت با این ارز از سیستم مالی آمریکا عبور می کرد و متوقف می شد، بنابراین کشور عراق مجبور شد تا برای رفع این مشکل از ارزهای دیگری استفاده کند.

 

وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه توییتر خود بهاظهارات اخیر «پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران واکنش نشان داد.

در همین رابطه سید حسین موسویان در مقاله‌ای به شش عامل مهم موثر بر سیاست‌های موشکی ایران در پاسخ به اتهامات و ادعاهای وزیر خارجه آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل پرداخت.

همچنین بهرام قاسمی در واکنش به تازه‌ترین یاوه سرایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی که انجام عملیات نظامی داخل مرزهای ایران را منتفی ندانست، گفت: خواب‌های پریشان سران رژیم صهیونیستی هرگز تعبیر نخواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب قم  با تاکید بر اینکه وحید صیادی نصیری در زندان فوت نکرده است، گفت: نصیری، زندانی زندان لنگرود که به جرم توهین به مقدسات در فضای مجازی در حال گذراندن محکومیت حبس خود بوده، به لحاظ بیماری کبدی دچار وخامت اوضاع جسمانی شده به بیمارستان اعزام و بعد از هفت روز بستری بودن در همان بیمارستان فوت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار