نماینده ولی فقیه در گیلان بر ترویج و حمایت از چای داخلی تأکید کرد و گفت: متولیان چای کشور تلاش کنند مطالبات چایکاران به صفر برسد.
کد خبر: ۶۸۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۲ 01 December 2018

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با رئیس و جمعی از مدیران سازمان چای کشور با اشاره به ایجاد آفت‌های جانبی برای چای تولید داخلی اظهار کرد: ذائقه مردم ایران هنوز با چای گیلان و مازندران که ۲۵ درصد از مصرف چای کشور را تشکیل می‌دهد، آشنا نیست.

وی به نیاز سالانه ۱۲۰ هزار تن چای خشک مصرفی کشور اشاره کرد و افزود: در گذشته سالانه ۵۰ هزار تن چای خشک در داخل تولید می‌شد اما این رقم اکنون به ۲۵ هزار تن کاهش پیدا کرده است.
چای، برنج و زیتون سه محصول راهبردی گیلان

امام جمعه رشت با بیان اینکه چای، برنج و زیتون سه محصول راهبردی گیلان را تشکیل می‌دهد، تصریح کرد: نبود برند و برندسازی یکی از موانع ناآشنایی مردم ایران با محصولات استان است.

آیت‌الله فلاحتی، برندسازی را یکی از نیازهای اساسی در صادرات محصولات تولیدی گیلان دانست و بیان کرد: کشورهای آسیای میانه محل مناسبی برای صادرات محصولات استان است.
نقش اساسی کشاورز، متولیان چای و بازار در توسعه صنعت چای کشور

وی به نقش اساسی کشاورز، متولیان چای و بازار در توسعه صنعت چای کشور اشاره کرد و گفت: در دو دهه اخیر چایکاران گیلان و مازندران با بحران دریافت مطالبات خود مواجه بودند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر ترویج و حمایت از چای داخلی، اظهار کرد: متولیان چای کشور تلاش کنند مطالبات چایکاران به صفر برسد.
تاثیرگذاری صندوق حمایت از چایکاران

آیت‌الله فلاحتی به تاثیرگذاری صندوق حمایت از چایکاران اشاره کرد و یادآور شد: امسال چایکاران به طور اجمالی از نحوه پرداخت‌ها راضی هستند.

آیت‌الله فلاحتی در دیدار با رئیس سازمان چای کشور1

وی، خواستار توجه مرکز تحقیقات چای کشور به تمام پدیده‌های نوظهور در این عرصه شد و بیان کرد: مرکز تحقیقات چای باید بستر آموزش چایکاران از باغ‌های چای تا برندسازی را فراهم کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تولید چای ارگانیک بسیار مهم است، اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های انجام شده، امیدواریم چای داخلی به جایگاه واقعی خود برسد.
۵ میلیارد تومان بدهی چایکاران باقی مانده است

رئیس سازمان چای کشور نیز در دیدار مذکور به وجود ۲۵ هزار هکتار باغ چای در استان‌های گیلان و مازندران اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد از باغ‌های چای کشور در گیلان قرار دارد.

حبیب جهانساز با اشاره به تولید ۲۵ هزار تن چای خشک تولید داخلی در سال جاری در کشور، افزود: امسال در مجموع ۱۱۲ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده است.
پرداخت تمام مطالبات سهم دولت به چایکاران

وی از پرداخت تمام مطالبات سهم دولت به چایکاران خبر داد و بیان کرد: ۹۷ درصد از سهم کارخانه‌های چایسازی پرداخت شده و تنها پنج میلیارد تومان از سهم کارخانه‌داران باقی مانده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه افزایش نرخ ارز کفه قیمتی را به نفع چای تولید داخلی تغییر داده است، تصریح کرد: اکنون ۷۰ درصد چای مصرفی کشور را واردات تشکیل می‌دهد و با توجه به وضعیت نرخ ارز تولید چای داخلی مقرون به صرفه و قابل رقابت با چای وارداتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار