رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان قم:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان قم گفت: در مجموع استان قم محصولات خود را به 44 کشور صادر می‌کند و به همین خاطر در زمینه توسعه صادرات به‌ویژه در استان قم امیدوار به اشتغال‌زایی بیشتر هستیم.
کد خبر: ۶۸۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۷ 30 November 2018

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل خاکی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه و برتر استان قم در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان، سهم بیش از 10 برابری صادرات برخی کشورهای توسعه یافته را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: با توجه به شرایطی که در اقتصاد کشور شکل گرفته و مسائلی که در حوزه صادرات وجود دارد تصمیمات مقطعی و خلق‌الساعه ایستایی در صادرات را به وجود می‌آمد و به دنبال آن هم صادرکننده زیان می‌کند و هم کشور با مخاطراتی مواجه می‌شود.

وی بیشترین آسیب در حوزه صادرات را از ناحیه تهدیدهای داخلی دانست و افزود: فرش ابریشم قم یک برند جهانی است و باید به دنبال شناساندن این برند در بازارهای هدف بین‌المللی باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان قم خواستار اختصاص تسهیلات واحدهای کوچک و متوسط برای فرش برای حمایت از صادرات این محصول شد و افزود: در هفت‌ماهه نخست امسال حدود 13 درصد افزایش صادرات در کشور داشته‌ایم و در استان قم نیز افزایش 13 درصدی صادرات اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه عمده محصولات استان قم به کشورهای منطقه از جمله افغانستان، عراق و امارات صادر شده است اذعان کرد: در مجموع استان قم محصولات خود را به 44 کشور صادر می‌کند و به همین خاطر در زمینه توسعه صادرات به‌ویژه در استان قم امیدوار به اشتغال‌زایی بیشتر هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار