کد خبر: ۶۸۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 21 November 2018

چهارشنبه هفته گذشته، قرار بود در همایشی که با نام «من بهشتی هستم» در دانشگاه اصفهان برگزار می شد، «علیرضا بهشتی» فرزند شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی سخنرانی کند، اما هنوز نوبت به او نرسیده و در هنگام سخنرانی یکی از اساتید حوزه علمیه قم، عده‌ای در اعتراض به حضور فرزند شهید بهشتی به سالن همایش هجوم برده و همایش را برهم زدند.

به گزارش «تابناک»؛ بنا به روایاتی که از این جلسه و لحظه هجوم عده ای خودسر به همایش بزرگداشت شهید بهشتی منتشر شده، هجوم این افراد به سالن محل برگزاری این مراسم، همزمان بوده با پخش کلیپی از رهبری که جوانان را از برهم زدن مجالس برحذر می‌داشتند و تأکید می کردند، با این نوع کارها به شدت مخالفت دارند.

همایش مجوز داشت

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه اصفهان در ارتباط با برگزاری این مراسم در دانشگاه مذکور گفته که «برنامه سخنرانی علیرضا بهشتی، فرزند شهید آیت الله بهشتی در برنامه (من بهشتی هستم) با مجوز هیأت نظارت بر دانشگاه و بدون هیچ منع قانونی بود. مجوز مربوط به برنامه (من بهشتی هستم) در 22 مهر امسال توسط هیأت نظارت بر تشکل های دانشجویی دانشگاه اصفهان برای انجمن اسلامی راه امید این دانشگاه صادر شد.»

نیروهای خودسر همچنان جولان می‌دهند/ برای برخی هنوز سال 88 است!

حجت الاسلام «جعفر شانظری» با بیان این که در هفتم مهر امسال نامه ای از سوی معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان به ریاست دانشگاه اصفهان به منظور گرامیداشت نودمین سال تولد شهید آیت الله بهشتی با همکاری خانه فرهنگی شهید بهشتی ارسال شد، ادامه داد: «این نامه به معاونت فرهنگی دانشگاه ارجاع داده و از آن استقبال شد. با توجه به اینکه تشکل دانشجویی انجمن اسلامی راه امید دانشگاه، در صدد برنامه ریزی برای برگزاری چنین مراسمی با هدف نکوداشت شهید آیت الله بهشتی بود، مقرر شد که این برنامه با آنچه معاونت فرهنگی شهرداری پیشنهاد داده بود، تلفیق شود و هیأت نظارت دانشگاه با درخواست تشکل مذکور برای برگزاری این برنامه، موافقت کرد.»

روایت فرزند شهید بهشتی از افراد خودسر

فرزند شهید بهشتی با انتقاد از کسانی که مانع سخنرانی او در بزرگداشت شهید بهشتی شده اند، گفت: متوجه شدم ما با جماعتی رو به رو هستیم که قانون، گفت و گو و حتی ولایت و رهبری را قبول ندارند. سه روز برنامه با عنوان «من بهشتی هستم» کار مشترک معاونت فرهنگی دانشگاه اصفهان، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و شهرداری اصفهان برنامه ریزی شده بود که در روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار شد و علی رغم داشتن مجوزهای لازم، برگزاری روز سوم آن توسط برخی افراد با مشکل مواجه شد.

«علیرضا بهشتی» در مورد علت لغو سخنرانی خود در دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه برخی تشکل ها تهدید کرده بودند که اجازه نمی دهند این مراسم برگزار شود، افزود: سخنرانی ها شروع شده بود و حجت الاسلام و المسلمین سید جواد ورعی در حال سخنرانی بود که این افراد پشت درهای سالن شروع به شعار دادن و کوبیدن به در کردند و بعد هم وارد سالن شدند.

وی گفت: اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان سعی داشتند مانع اقدامات این افراد شوند و با آنها درگیر شدند. بعد از درگیری آنها با اعضای انجمن اسلامی طبیعتا دیگر ادامه جلسه امکان پذیر نبود. حراست از من و دیگر سخنرانان خواست که محل سالن را ترک کنیم و به همین دلیل، سخنرانی ها ادامه پیدا نکرد. کسانی که دعوت کرده بودند هم به علت ورود این افراد و بر هم خوردن جلسه عذرخواهی کردند، ولی به نظر من توضیح لازم نبود و همه چیز روشن بود.

بهشتی با بیان اینکه «متوجه شدم ما با جماعتی رو به رو هستیم که قانون، گفت و گو و حتی ولایت و رهبری را قبول ندارند»، تصریح کرد: جالب این است که همان موقع کلیپی از مقام معظم رهبری پخش می شد که ایشان تأکید داشتند که من مخالف هستم به نام حزب اللهی مجالس را بر هم بزنید؛ اجازه دهید بقیه حرفشان را بزنند. ظاهرا این حرف ها هم برای آنها خیلی مهم نیست و می خواهند کار خودشان را انجام دهند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس در پایان گفت: البته من صحبت هایم را در دیگر اماکن اصفهان انجام دادم؛ یکی میزگردی در کتابخانه شهرداری بود که بعد از ظهر انجام شد و دیگری هم در خانه فرهنگ شهید بهشتی بود که شب انجام شد.

نظر رهبر انقلاب در مورد چنین اتفاقاتی چیست؟

جالب اینجاست که رهبر انقلاب پیش از این نسبت به چنین اتفاقاتی واکنش نشان داده و از آن ابراز نارضایتی کرده اند. پس از برهم زدن سخنرانی رئیس مجلس در قم که به (سال ۱۳۹۱) باز می گردد، ایشان به فاصله چند روز و در دیدار مردم آذربایجان شرقی، نسبت به این اتفاقات واکنش نشان دادند و فرمودند: «این حرفی که من امروز زدم و از بعضی از مسئولان و سران کشور گله‌گزاری کردم، موجب نشود که حالا یک عده‌ای راه بیفتند، بنا کنند علیه این و آن شعار دادن؛ نه، بنده با این کار هم مخالفم. اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌ای راه بیفتند علیه او شعار بدهند، مجلس را به هم بزنند، بنده با این کارها هم مخالفم؛ این را من صریح بگویم. »

حتی چند سال بعد از آن هم در خطبه های نماز عید فطر سال 96 رهبر انقلاب تفاوت های آنچه خود از نیروهای حزب الله و جوانان انتظار دارند را تشریح کردند.

وحدتی که برخی آن را نمی‌خواهند!

همه این مسائل و موضوعات نشان می دهد نیروهای خودسری که چنین اقداماتی می کنند نه تنها نباید ملتزم به قانون دانست، بلکه آنها با چنین اقداماتی به توصیه های اکید و مکرر رهبر معظم انقلاب نیز بی توجهند. لذا انتظار می رود دستگاه های مسئول علاوه بر ایستادگی مقابل چنین اقداماتی، با افرادی که مرتکب این فعل می شوند باید با جدیت برخورد کند.

شاید هم باید اینگونه گفت که در جریان حوادث پس از انتخابات سال 98 اتفاقاتی افتاد که دستگاه قضایی و نهادهای متولی با عوامل، مسببان و افراد خطاکار در آن برخورد کردند و اقدامات قانونی پیرامون آنان صورت گرفت، حال عده ای با گذشت نزدیک به ده سال هنوز فراتر از قانون در نظر دارند برخی افراد را که تصور می کنند در آن جریانات قصور داشته اند، مجازات کنند!

رهبر انقلاب پیرامون جذب حداکثری و دفع حداقلی در جریان و دایره انقلاب همواره تأکید کرده اند، حال که کشور در مقابل هجمه های مختلفی قرار گرفته، بیش از هر زمانی این موضوع احساس می شود که باید با یکپارچگی بیشتری در مقابل دشمن ظاهر شد و وحدت در عرصه های مختلف را سرلوحه اقدامات قرار داد، اینکه برخی بخواهند با چنین اقداماتی برای برخی رسانه ها خوراک ایجاد کنند و مانع از وحدت بشوند، هیچگاه پذیرفته نخواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار