حضور دانش آموزان بسیجی در صفوف نماز جمعه و قرائت بیانیه از جمله حاشیه ها و جلوه های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم بود.
کد خبر: ۶۷۵۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹ 02 November 2018

به گزارش تابناک قم، نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم به امامت آیت الله علیرضا اعرافی و با حضور آیات جنتی، سعیدی، کعبی و خاتمی و جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه، مسئولان اجرایی و انتظامی و مردم مؤمن و خداجو در مصلای این شهر برگزار شد.

**خطیب جمعه قم در بخشی از سخنان خود ضمن گرامیداشت روز 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، مقرر کردن تاریخ بازگشت تحریم ها از سوی آمریکا را نوعی بازی برای در انتظار نگه داشتن ملت ایران دانست و گفت: دشمنان در 40 سال گذشته همه اقدامات و تلاش های خود را برای ضربه زدن به کشورمان انجام داده اند.

**حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی از اساتید حوزه علمیه قم نیز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه نیز 5 عامل مهم در روگردانی مردم از حق و حقیقت بر اساس زیارت اربعین را برشمرد و گفت: تضییع حقوق مردم، خوردن مال حرام، خروج از ولایت اهل بیت(ع)، گناه و معصیت و دلبستگی به دنیا از مهمترین عوامل قرار گرفتن در جبهه باطل است.

**به مناسبت 13 آبان ماه روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، جمعی از دانش آموزان بسیجی در صفوف نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم حضور یافته بودند و علی یوسفی نماینده بسیج دانش آموزی نیز در پیش از خطبه ها بیانیه ای را قرائت کرد.

در این بیانیه با اشاره به ویژگی های دانش آموزان بسیجی به عنوان افسران جنگ نرم که شهادت در راه خدا و انقلاب اسلامی را «احلی من العسل» می دانند، به ندای «این عمار» رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک گفته و دانش آموزان را مشغول جهاد فرهنگی در سنگرهای مدارس برای دستیابی به قله های علم و دانش عنوان کرده است.

در این بیانیه همچنین خطاب به مردم و مسؤولان به ویژه مسؤولان وزارت آموزش و پرورش، بر ضرورت کنار گذاشتن سند 2030 و به جای آن اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید شده و ضمن اعلام آمادگی برای حضور پرشور و باشکوه در راهپیمایی روز 13 آبان ماه، به مستکبران غربی هشدار داده تا مراقب باشند با نفس دانش آموزان بسیجی طوفان، کلاهتان را نبرد.

سیزدهم آبان یادآور سه رخداد مهم تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در سال 1343، کشتار دانش‌آموزان در سال 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در سال 1358 است که هر سه رویداد با هویت مبارزه با استکبار شکل گرفت و به همین دلیل، این روز به یاد ماندنی «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار