حمیدرضا ترقی معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: نمی‌توان تصویب CFT را خیانت دانست اما همانطوری که برجام نفعی برای کشور نداشت و ضرر آن بیشتر بود، این هم نفعی برای کشور ندارد و بیشتر خوشایند غربی‌هاست و منافع ملی در آن لحاظ نشده است.
کد خبر: ۶۷۰۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲ 20 October 2018
تصویب CFT خیانت نیست اما مشکلات را بیشتر می‌کند/ حسن و قبح  تصویب این لایحه به عهده مجلس است/ منافع ملی در CFT  لحاظ نشده است
 
 

به گزارش خبری تابناک سمنان به نقل ازاعتماد: دو هفته پیش مجلس روز پر تنشی را پشت سرگذاشت و بعد از بحث‌ها و گفت‌وگوهای فراوانی که در جریان بود، لایحه CFT  تصویب شد. برخی از اصولگرایان این لایحه را استثماری و به نوعی خیانت دانستند و هر چه را که در توان داشتند برای مخالفت با این لایحه عرضه کردند. حالا CFT برای بررسی و تایید به شورای نگهبان رفته و دیروز FATF تعلیق ایران را از حضور در لیست سیاه خود تمدید کرده و به ایران برای پیوستن به گروه اقدام ویژه مالی، فرصتی 4 ماهه داده است. 

 

اما همچنان بعضی از کارشناسان سیاسی کشور که عمدتا چهره‌های اصولگرا هستند، معتقدند تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، به نفع کشور نیست.

 

حمیدرضا ترقی معاون امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی یکی از این چهره‌ها است که معتقد است CFT مشکلات کشور را بیشتر می‌کند و ضررهایش بیشتر از منافع آن است.

 

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفت: خود آقای ظریف و عراقچی هیچ تضمینی ندادند که مشکلات اقتصادی ما از طریق این مصوبه حل شود. وقتی خود این افراد معتقدند CFT نمی‌تواند هیچ مشکلی را حل کند دیگر برای ما حرفی باقی نمی‌ماند. بحثی که می‌کنند این است که ما بهانه را از دشمن می‌گیریم و ارزش این مصوبه در همین حد است.

 

او ادامه داد: تصویب این لایحه مشکلات را بیشتر می‌کند و تمام افراد و شرکت‌هایی که در لیست آمریکا برای تحریم هستند همه‌ اینها را از داخل هم باید تحریم کنیم و درواقع تحریم مضاعفی رخ خواهد داد؛ در حالی که می‌دانیم هیچ‌کدام از این‌ها حمایت از تروریسم نداشتند و کمک به نهضت‌های آزادی‌بخش تروریسم از نظر ما تلقی نمی‌شود.

 

ترقی همچنین گفت: این موضوع را هم که آقایان مطرح کردند که ما حق تحفظ برای خود داریم خوش‌بینی بی‌جهتی است که بعضی‌ها دارند و در آینده مشخص می‌شود که این هم مثل برجام تصمیمی غلط و نادرستی است.

 

او درباره خیانت دانستن تصویب CFT گفت: نمی‌توان تصویب CFT را خیانت دانست اما همانطوری که برجام نفعی برای کشور نداشت و ضرر آن بیشتر بود، این هم نفعی برای کشور ندارد و بیشتر خوشایند غربی‌هاست و منافع ملی در آن لحاظ نشده است.

 

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: شورای نگهبان این مصوبه را با قانون اساسی تطبیق می‌دهد و اگر رد کرد و به مجلس برمی‌گردد و اگر مجلس بر نظر خود باقی ماند طبیعتاً به مجمع تشخیص می‌رود و آنجا براساس مصالح کشور نظر می‌دهند. در هر صورت حسن و قبح این تصمیم به عهده مجلس است و آیندگان درباره آن قضاوت خواهند کرد.

 

ترقی در پایان گفت: این لایحه در مسیر قانونی خود قرار دارد و نمایندگان مجلس هم نمایندگان مردم هستند و تصمیم به تصویب CFT گرفتند و البته باید عواقب آن را هم بپذیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار