رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای ابن حسام خراسان جنوبی خبرداد:
رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای ابن حسام خراسان جنوبی گفت : به دنبال این هستیم که در استان رشته های کارشناسی را با توجه به نوع منطقه جغرافیایی هر شهرستان افزایش دهیم.
کد خبر: ۶۵۹۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴ 26 September 2018

به گزارش تابناک از خراسان جنوبی : محمود نخعی رئیس دانشکده فنی و حرفه ای ابن حسام خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری که در محل دانشکده ابن حسام برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید گفت:مراکز آموزش فنی و حرفه ای کشور در سال 1390 با مصوبه مجلس شورای اسلامی از وزارت آموزش و پرورش با تمام امکانات و پرسنل و تمام 173 مرکز آموزشی به وزارت علوم،تحقیقات و فناوری ملحق شدند.

 به دنبال افزایش رشته های کارشناسی در استان هستیم

وی در ادامه بیان کرد:بزرگترین دانشگاه دولتی کشور دانشگاه فنی و حرفه ای با 174868 دانشجو مشغول آموزش تحصیلات عالیه و مهارت های فنی و حرفه ای است.

 

نخعی در ادامه با توجه به موضوع اشتغال بیان کرد:در کل کشور از 100 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه های فنی و حرفه ای بیش از 75 درصد وارد بازار کار شدند که این آمار در استان ماحدود 65 درصد میباشد.

 

رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای ابن حسام خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: اعضای پرسنل مراکز فنی و حرفه ای در کشور حدودا7000نفر هستند هستند که از این تعداد 1000 نفر عضو هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای هستند.

 

وی در اد امه با توجه به تعداد مراکز فنی و حرفه ای در استان گفت:تعداد مراکز فنی و حرفه ای در استان خراسان جنوبی 5 مرکز میباشد که تعداد دانشجو های بومی و غیر بومی در کل استان 4200 نفر است که این آمار به تفکیک شهرستان ها به این شکل است:دانشکده پسران بیرجند 1520 نفر، دانشکده دختران بیرجند 1482 نفر، پسران و دختران شهرستان قاین 419 نفر که از این تعداد 205 نفر دختر و 214 نفر پسر میباشند ، دختران و پسران شهرستان طبس 580 دانشجو و همچنین در شهرستان فردوس 216 دانشجوی فقط پسر هستند.

 

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای ابن حسام بیرجند در ادامه بیان کرد:تعداد رشته های کارشناسی در بین دانشجو های دختر استان از 1 رشته به 5 رشته افزایش یافته است که به صورت کلی در بین رشته های دانشجو های دختر استان 14 رشته کاردانی و 5 رشته کارشناسی میباشد.

 

نخعی در ادامه بیان کرد : تعداد دانشجو های کارشناسی دختر 479 نفر و پسر 570 نفر در کل استان هستند.

 

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای ابن حسام بیرجند گفت:امسال ورودی رشته های کاردانی به دلیل اتمام یافتن نظام 6-3-3 بسیار کم بوده و فقط افرادی که سال های قبل از ثبت نام جا مانده و یا به هر دلیلی سال قبل مجوز ورود به دانشکده را نگرفته اند ثبت نام شده اند.

 

وی در ادامه بیان کرد: کل پذیرفته شدگان در کارشناسی و کاردانی در کل امسال 1142 نفر بوده که از این آمار 70 درصد دانشجو های کارشناسی هستند .

 

نخعی در ادامه گفت:یکی از امتیازاتی که وزارت علوم به دانشگاه های فنی و حرفه ای داده مجوزبرنامه ریزی و از شورای گسترش مستقیما به جناب آقای دکتر صالحی رئیس دانشگاه دادند که با توجه به موقعیت های جغرافیایی در کل کشور رشته تاسیس کنند.

 

وی در ادامه اظهار کرد:اولین دانشکده ای که در کل کشور رشته آسانسور و پله برقی را تاسیس کرد،دانشکده ابن حسام بود که این رشته در سال 1388 در این دانشکده تاسیس شد.

 

رئیس دانشکده فنی و حرفه ای ابن حسام با توجه به بروز رسانی تجهیزات دانشکده گفت:اولین مرحله بروز رسانی تجهیزات در کل استان با اعتبار حدود 1/100/000/000 تومان انجام شده و فاز دوم این بروز رسانی ها به امید خدا تا یک ماه آینده صورت خواهد گرفت.

 

نخعی در ادامه گفت:اعتبارات عمرانی در سال 96 که در اردیبهشت ماه و در فاصله ی کمتر از دو ماه به ما ابلاغ شده 1/300/000/000 تومان میباشد که این مبلغ در قاین 471/000/000 تومان است.

 

وی در ادامه اظهار داشت:90 درصد از دانشجو های پذیرقته در رشته های کاردانی این دانشکده روزانه هستند که ما به دنبال این هستیم که این آمار را افزایش دهیم.

 

  1. وی در پایان گفت: تعداد اساتید حق التدریس در کل استان 540 نفر وهمچنین تعداد نیروی قراردادی 105 نفر هستند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار