امام جمعه کبگیان
حجت الاسلام وحدانی فر: امام حسین با بینش سیاسی بالا وآینده نگری تعالی اسلام و بیداری بشریت درپشت پازدن به امورات دنیوی ذلت نپذیرفت تا امروز اسلام به این عظمت خاص در جهان هزار رنگ دست پیدا کند و اصل حرکت امام سیاسی بود!.
کد خبر: ۶۵۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹ 21 September 2018
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از چیتاب حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر درخطبه های نماز عبادی سیاسی۳۰شهریور۹۷ کبگیان باتوصیه خود ونمازگزاران به رعایت تقوای الهی وپرهیز از گناه گفت: متقیان کسانیند که از فرصتهادر تمامی زمینه ها بهترین استفاده را می کنند وعزیزان دنیا دار المَمَر(خانه رهائی)وآخرت دارالمقر(خانه ماندن)است.
اصل حرکت امام حسین سیاسی بود

وی افزود: خداوند هیچ بنده ای را درلذت نعمت دنیاپرستی دچار خودبینی وغرور نکند که عَلَمِ پرچمِ مخالفت بادینِ خدا را برافرازد زیرا خداوند درشیرین ترین بهره بردن از اندوخته دنیا جان از اومیستاند که حسرت وداع دنیا در شدت سَکَراتِ موت سخت ترین حال دل کندنشان است.
حجت الاسلام علی وحدانی فر با اشاره به خروجی قیام امام حسین علیه السلام گفت:امام حسین علیه السلام آنچه که امروزه برای تعالی ما وپیشرفت وتثبیت اسلام وعدالت جامعه بشری نیاز بود در قیام کربلا گوشزد کرد وبجای قربانی در عرفات باخروج از مکه خود قربانی ارزشهای اسلام وعدالتخواهی شد.
دکتر وحدانی فر با اشاره به موضع گیری عده ای در سیاسی ندانستن قیام حسین بن علی(ع) تصریح کرد: امام میتوانست با پذیرفتن پیشنهاد یزید دربهترین مسئولیت ومجلل ترین کاخها بماند اما با بینش سیاسی بالا وآینده نگری تعالی اسلام و بیداری بشریت درپشت پازدن به امورات دنیوی ذلت نپذیرفت تا امروز اسلام به این عظمت خاص در جهان هزار رنگ دست پیدا کند واصل حرکت امام سیاسی بود!.
اصل حرکت امام حسین سیاسی بود

وی افزود: برخیها چون در چارچوب اجرائی شاکله قیام امام منافعشان در خطر است منبر وهیئتهای نهضت امام حسین را سکولار میدانند اما نمیدانند که امام با حرکت سیاسی خود در صدد اصلاح امت جدّش برای جلوگیری از انحراف دین خدا خروج کرد واینکه آقائی در گوشه ای از کشور عبابردوش بگوید من به اسلام کاری ندارم این نه تنهاافتخار نیست بلکه مایه ننگ است وقلم به دستان در این زمینه مراقب باشند که بافعالیت غیرمنطقی درمیدان دشمن گول نخورند که خیانت به اصل ولایت و خون سیدالشهداست.
خطیب جمعه کبگیان بااشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: خروجی موفقیت آمیز جنگ تحمیلی بارمز نهضت کربلاء باعث شدتاابرقدرتهای جهان الان از جمهوری اسلامی ایران بترستند.
اصل حرکت امام حسین سیاسی بود

این خطیب جمعه بیان کرد: شکوفائی استعدادها در پیشرفت همه جانبه بومی باخروجی خودباوری درپیشرفت و جهانی شدن از برکات جنگ است که امروزه نعمت پیشرفتمان در دنیاست.
علی وحدانی فر با بیان اینکه جنگ هنوز تمام نشده گفت: دشمن با ناامیدی در جنگ مجدد علیه ما در میدان جنگ نرم با تزریق یاس ناامیدی و عدم توجه به ارزشها دنبال تفرقه افکنی وبرهم زدن وحدت ملیست که باید مراقب بود.
این خطیب جمعه باتبریک فرارسیدن، آغاز سال تحصیلی فصل شکوفائی علم ودانش گفت: معلمان حیطه آموزش وپرورش زحمت کشان بی ادعا و کم توقعی هستند که والد دوم فرزندان ما در تعلیم و تربیتند وبه آنها خداقوت وخسته نباشید می گویم.
وحدانی فر افزود: امروزه۱۴میلیون دانش آموز وقریب به ۳٫۷۹۴۰۰۰ هزار دانشجودرکشور داریم که باید علاوه بر تعلیم با همکاری با معلمین عزیز دوبرابر درتربیتشان کوشا باشیم .
اصل حرکت امام حسین سیاسی بود

وی با اشاره به خرید لواز التحریر نیاز تعلیم آنان هم گفت: باارج نهادن به شعار اقتصاد مقاومتی میتوانیم باخرید لوازم التحریر بومی به جهانی شدن  برند محصولات تولید داخلی کمک کنیم زیرا قطب برافراشتن عَلَمِ اقتصاد درونی خرید درسایه اعتماد به تولید کنندگان داخلیست که هم خریدار و هم تولید کننده باید تعامل ساختاری داشته باشند.
امام جمعه کبگیان باتقدیر از تمام کسانیکه در برپائی علم عزای دهه اول محرم دربخش درقالب هیئتهای عزاداری، میزبانان برنامه دهگردشی وعزاداری در بخش بودند گفت: اجر معنوی همه عزیزان با امام حسین علیه السلام و بنده باتشکر از حضور مبلغین روحانی در روستاهای بخش، در برنامه ای ویژه از عوامل اصلی بانیان این دهه بصورت ویژه تقدیر وتشکر خواهم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار