مدیر اداره گردشگری شهرداری شیراز با تاکید بر معرفی ایین‌های بومی شیراز در این نمایشگاه یک ماهه اظهار می‌کند: در شیراز در ماه محرم فضای چندانی برای معرفی این مراسم مذهبی وجود ندارد.
کد خبر: ۶۵۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 20 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: مرکز شیرازشناسی با برپایی یک نمایشگاه یک ماهه از 27 شهریورماه به معرفی حماسه عاشورا و دفاع مقدس می‌پردازد و بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

مدیر اداره گردشگری شهرداری شیراز با اشاره به زمان برگزاری این نمایشگاه به خبرنگار فارس می‌گوید: نمایشگاه چیدمان عاشورایی از 27 شهریور تا پایان مهرماه از ساعت 7 بعد از ظهر تا 10 شب دایر است.

علی نیری ادامه می‌دهد: در این نمایشگاه که با 2 رویکرد ماه محرم و نهضت عاشورا و دفاع مقدس برگزار می‌شود، سعی شده تا از طریق هنر برداشت مطلوبی به سمع و نظر بازدیدکنندگان برسد.

وی اضافه می‌کند: در چیدمان عاشورایی با استفاده از نور، المان‌های عاشورایی مثل کلاه خود، ظروف سفالی و ... سقایی حضرت عباس (ع) را به تصویر می‌کشد.

معرفی آیین‌های بومی

نیری با تاکید بر معرفی ایین‌های بومی شیراز در این نمایشگاه یک ماهه اظهار می‌کند: در شیراز در ماه محرم فضای چندانی برای معرفی این مراسم مذهبی وجود ندارد.

وی ادامه می‌دهد: بر این اساس یکی از برنامه‌های این نمایشگاه برای توسعه گردشگری مذهبی و معرفی موثر مراسم شیرازی‌ها در ماه محرم در نظر گرفته شده است که از نمونه آن می‌توان به سینه زنی قطاری، نوحه خوانی با سبک و سیاق شیرازی و ... اشاره کرد.

این مقام مسوول تصریح می‌کند: نسل جدید ما باید با سینه زنی قطاری به عنوان یکم سبک خاص عزاداری که در سال 94 به ثبت ملی برسند آشنا شوند و سعی می‌شود این نوع سینه‌زنی به سبک نمادین در این نمایشگاه نیز اجرا شود.

 

 

نیری می‌افزاید: در چیدمان عاشورایی، نشست‌های گردشگری عاشورایی به واسطه سخنرانی نیز برگزار می‌شود و مرکز شیراز شناسی از تمام توان خود برای معرفی آیین محرم استفاده خواهد کرد.

مدیر اداره گردشگری شهرداری شیراز برپایی این نمایشگاه را حاصل همکاری معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، حوزه گردشگری، مرکز شیراز شناسی و انجمن‌های مردم نهاد می‌داند و می‌گوید: قصد داریم تا امکان حضور گردشگرانی که به حرم حضرت علی بن حمزه (ع) می‌آیند را در این نمایشگاه فراهم کنیم.

نیری می‌افزاید: از برگزار کنندگان تورهای مذهبی در شیراز نیز درخواست کرده‌ایم که برای آشنایی گردشگران خود با ایین‌های بومی محرم در شیراز گردشگران را برای بازدید از این نمایشگاه بیاورند.

وی اضافه می‌کند: در این نمایشگاه بخشی به دفاع مقدس با تاکید بر شهدای مدافع حرم اختصاص داده شده و حرم نمادین حضرت امام حسین (ع) آینه و خاتم‌کاری شده اثر استاد صالح به نمایش گذاشته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار