کد خبر: ۶۵۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷ 19 September 2018
تابناک هرمزگان- افزون بر 60 مبلغ مذهبی بومی و غیر بومی برای برگزاری آیین های سوگواری اباعبدالحسین (ع) در حدود 40 بقعه متبرکه استان دعوت شده اند.
 
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: ظرفیت موقوفه ها و رقبه های استان در راستای کمک به بهبود وضعیت بیکاری در جامعه، برای اشتغالزایی در استان استفاده می شود.

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی ، افزود: زمین های وقف شده را می توان برای مزارع پرورش میگو و سایر فعالیت های اقتصادی مولد اشتغال بکارگرفت که سرمایه گذارانی دراین زمینه مراجعه کرده اند.

وی ادامه داد: موقوفه ها و رقبه های موجود هرمزگان ارزش گذاری شده و سرمایه های اوقاف و امورخیریه مشخص شده و باید در برابر آنها پاسخگو باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان بیان داشت: 6 هزار موقوفه و افزون بر 13 هزار رقبه در استان وجود دارد 70 درصد آنها با نیت برپایی عزاداری سالار شهیدان (ع) وقف شده اند.

حجت الاسلام گرایلی ابراز داشت: این ظرفیت امسال با رویکرد دخالت بیشتر مردم در عزاداری ها و انجام کارهای فرهنگی برای اقشاری که در برنامه های فرهنگی مورد توجه قرار می گیرند بکارگرفته می شود.

وی رانندگان اتوبوس های بین شهری را یکی از اقشار هدف برنامه های ویژه امسال دانست و گفت: بسته های فرهنگی ویژه ای برای آنان تدارک دیده شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان بیان داشت: همایش رهروان زینبی ویژه بانوان برای برگزاری در 4 بقعه متبرکه تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام گرایلی بیان داشت: این همایش 12 محرم در بقعه های امامزاده شاه قطب الدین حیدر رودان (ع)، امامزاده سید مظفر (ع) بندرعباس، امامزاده سید مظفر (ع) قشم و امامزاده سید سلطان محمد حاجی آباد (ع) برگزار می شود.

وی ابراز داشت: تجمع لبیک یا حسین (ع) در روز دوم محرم، شیرخوارگان حسینی در چهامر محرم، سوگواره علی من العسل در 6 محرم، تاسوعا و عاشورای حسینی به همراه نماز ظهر عاشورا، شام غریبان و برپایی 3 خمیه معرفت در بقاع متبرکه استان از دیگر برنامه های محرم هستند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار