مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: مراکز خونگیری استان در روز‌های تاسوعا و عاشورا آماده خدمت‌رسانی به اهدا کنندگان است.
کد خبر: ۶۵۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 18 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از فارس،ابراهیم سلطانیان ، میزان مشارکت مردم استان را در اهدای خون مطلوب و در حد میانگین کشوری اعلام کرد و اظهار داشت: مراکز خونگیری استان در روز‌های تاسوعا و عاشورا آماده خدمت‌رسانی به اهدا‌کنندگان است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به فراخوان نذر خون از ابتدای محرم، از اهدا‌کنندگان خواست در ایام محرم نذر خون را مدیریت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه فرآورده‌های خونی دارای طول عمر متفاوت هستند بهتر است اهداکنندگان ادای نذرخون خود را به تاسوعا و عاشورا موکول نکنند، مراکز انتقال خون در ماه‌های محرم و صفر، آماده خدمت‌رسانی به مراجعه کنندگان است.

سلطانیان با بیان اینکه 723 نفردر تاسوعا و عاشورای سال گذشته نذر خون داشتند، گفت: سال گذشته در روز تاسوعا 307 واحد و در روز عاشورا 416 واحد خون؛ در مجموعه 723 واحد خون اهدا شد.

این مسؤول تصریح کرد: میزان اهدای خون در چند سال اخیر با اجرای طرح نذر خون در سراسر کشور به خصوص استان کرمانشاه رشد چشمگیری داشته است.

وی اهداکنندگان خون را در دسته‌های مختلفی از جمله بانوان، بار اولی، مستمر و باسابقه تقسیم کرد و گفت: بیشترین اهدا کنندگان ما را گروه سنی میانسال و مردان تشکیل می دهند.

نیاز به اهدای تمامی گروه‌های خونی از محوری‌ترین موضوعاتی بود که سلطانیان به آن اشاره و بیان کرد: شماری از شهروندان نوعدوست روزانه با مراجعه به مراکز خونگیری زندگی دوباره را به بیماران نیازمند اهدا می‌کنند، چرا که نیاز بیماران به خون همیشگی و مستمر است.

وی شرایط اهدای پلاسما را همانند شرایط اهدای خون عنوان و بیان کرد: اهداکنندگان این مهم را مدنظر داشته باشند.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، مراکز ثابت خونگیری در بلوار شهید بهشتی- خیابان بنت‌الهدی و منزه به طور دائم از ساعت 8 لغایت 19 آماده خونگیری از عزاداران حسینی است.



منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار