رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: سال گذشته ۲۴ طرح پژوهش محور استان‌های کرمانشاه، لرستان و ایلام در دانشگاه صنعتی کرمانشاه انجام گرفت.
کد خبر: ۶۵۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 18 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،علی‌اکبر اختری ، با اشاره به سیاست وزارت علوم مبنی بر کیفی سازی دانشگاه‌ها، اظهار کرد: این مسئله فرصت مناسبی است تا دانشگاه‌های نوپا و نوبنیادی همچون دانشگاه صنعتی به کیفی سازی برنامه‌های خود بپردازند.

وی افزود: در این راستا طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم تا سال 1400 چندین رشته از جمله 10 رشته در مقطع کارشناسی، هفت رشته در مقطع کارشناسی ارشد و برای اولین بار سه رشته در مقطع دکتری به رشته‌های خود اضافه خواهیم، اما این موضوع سال 97 تحقق پیدا نخواهد کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه اضافه کرد: رشته‌هایی که می‌خواهیم به تعداد رشته‌های دانشگاهی خود اضافه کنیم شامل مهندسی صنایع غذایی، ماشین های ریلی، انرژی، مهندسی اپتیک و لیزر، مهندسی ساخت و فرآیند سازه های راه آهن است که به تصویب وزارت علوم نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه این برای اولین بار است که در دانشگاه‌های غرب کشور رشته راه آهن راه اندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: این رشته در سه شاخه شامل ماشین های ریلی، حمل و نقل سازه ای و مهندسی راه آهن راه اندازی می شود که درصورت موفقیت حتی در آینده می توانیم دانشکده راه آهن را در کرمانشاه راه اندازی کنیم.

اختری به پتانسیل بالای کشاورزی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: کشاورزی کرمانشاه قوی است، اما صنایع تبدیلی کشاورزی که تبدیل محصول به غذا باشد را در استان به آن صورت نداریم.

وی با تاکید بر اینکه بازدهی انرژی در ساختمانهای استان چندان مناسبت نیست و شش تا هفت برابر استاندارد جهانی انرژی مصرف می کنیم، گفت: با توجه به این مسئله ضروری است رشته مهندسی انرژی را که روی بهینه سازی انرژی کار می‌کند در استان راه‌اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه تاکید کرد: برای تحقق کیفی شدن دانشگاه تلاش می کنیم تا هشت درصد به ظرفیت تحصیلات تکمیلی اضافه کنیم.

وی با اشاره به تحصیل 2080 دانشجو در دانشگاه صنعتی کرمانشاه، عنوان کرد: طبق برنامه ریزی‌ها تاسال 1400 این تعداد به 2500 دانشجو افزایش خواهد یافت، البته با شیب کُندی به سمت کمی‌گرایی پیش خواهیم رفت.

اختری با بیان اینکه درحال حاضر به ازاء هر 35 دانشجو یک عضو هیات علمی داریم، گفت: باید به جایی برسیم که به ازای هر 30 دانشجو یک عضو هیات علمی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه سرانه پژوهشی هر استاد این دانشگاه را دو مقاله در سال عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه های دانشگاه صنعتی اجرای طرح های پژوهشی تقاضامحور دستگاه های مختلف است که در این راستا طی سال گذشته بیش از 24 طرح را اجرا کردیم.

به گفته این مسئول این طرح ها مربوط به دستگاه های اجرایی استان های کرمانشاه، ایلام و لرستان بوده است.

وی با اشاره به آمار بالای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی کرمانشاه، اعلام کرد: هر چند که در شرایط کنونی یافتن شغل برای بسیاری از جوانان سخت شده، اما بسیاری از دانشجویان فارغ التحصیل رشته های این دانشگاه در یافتن شغل موفق هستند.

اختری با بیان اینکه بازار کار هوشمند شده و نیاز به افراد دارای مهارت دارد، گفت: با تعدادی از واحدهای صنعتی استان تفاهم نامه هایی داریم که دانشجویان ما در این واحدها به مهارت آموزی بپردازند.

وی یادآور شد: در برخی از رشته ها که صنعت به آن نیاز دارد، دانشجو نداریم، لذا آموزش عالی را باید به این سمت ببریم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار