معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: با ورود نیروهای جوان آموزش دیده به حوزه صنایع دستی استان، تا چند سال آینده شاهد تحول در این بخش خواهیم بود.
کد خبر: ۶۵۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲ 18 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،پروانه حیدری ، با بیان اینکه صنایع دستی کرمانشاه نیازمند ورود نیروهای جوان، خلاق و آموزش دیده است، اظهار کرد: در این راستا در تلاشیم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان به تربیت نیروهای ماهر در هنرستانهای کار و دانش استان بپردازیم.

وی به برگزاری نشست های مشترک با مسئولین آموزش و پرورش استان در این زمینه اشاره کرد و گفت: مقرر شد امسال در برخی از رشته های صنایع دستی که بازار کار دارند، جذب دانش آموز در مدارس کار و دانش داشته باشیم.

معاون صنایع دستی استان تصریح کرد: دانش آموزانی که در رشته های صنایع دستی مدارس کار و دانش استان ثبت نام می کنند، برای گذراندن دوره های آموزش متناسب با رشته خود به یکی از کارگاه های مورد تائید اداره کل میراث فرهنگی استان معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه این آموزش ها جزو واحد درسی دانش آموزان محسوب می شود، گفت: پس از پایان دوره های آموزش، مدرک دیپلم رشته های صنایع دستی این دانش آموزان نیز با نظارت ما و آموزش و پرورش صادر می شود.

حیدری نتیجه این همکاری را ارتقاء سطح صنایع دستی استان دانست و افزود: نیروهای جوان به دلیل خلاقیتی که دارند، با حفظ اصالت‌ها، فرهنگ ها و سنت ها به نوآوری و کاربردی کردن صنایع دستی استان کمک خواهند کرد.

وی یادآور شد: علاوه بر بحث تحول و بروزرسانی صنایع دستی استان، این موضوع به اشتغالزایی استان در چند سال آینده نیز کمک می‌کند.

معاون صنایع دستی استان تاکیدکرد: دانش‌آموختگان رشته‌های صنایع دستی در مدارس کار و دانش استان پس از فارغ التحصیلی می‌توانند با تسهیلاتی که در اختیار آنان قرار می‌دهیم به راه اندازی کارگاه‌های تولیدی مرتبط با رشته خود اقدام کنند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار