مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خبرداد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت:هم اکنون صنعت چاپ در خراسان جنوبی ۶۰ ساله شده است.
کد خبر: ۶۵۱۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 05 September 2018

به گزارش تابناک خراسان جنوبی:حسین نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی شب گذشته در بازدید از چند چاپخانه در بیرجند با اشاره به اینکه نخستین چاپخانه در خراسان جنوبی سال ۱۳۳۷ ایجاد شده است،گفت:هم اکنون این صنعت در خراسان جنوبی ۶۰ ساله شده است.

وی از افتتاح بزرگترین ماشین چاپ رول 10 رنگ با ظرفیت 35 هزار برگ خبر داد و افزود:خروج بخشی از چاپ به خارج استان صحیح نیست و امروز دستگاه چاپ افست رول 10 رنگ به عنوان یکی از مجهزترین دستگاه های چاپ در جنوب شرق کشور آغاز به کار کرده است.

نبی زاده اقدام شرکت چاپ و نشر گلرو را به جهت تجهیز این چاپخانه به دستگاه چاپ افست رول 10 رنگ را اقدامی قابل تجلیل و زمینه ساز توسعه صنعت چاپ خراسان جنوبی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت:این ظرفیت عظیم می تواند نیازهای استان ها و حتی کشورهای همجوار خراسان جنوبی را در حوزه چاپ پاسخ دهد و دستگاه های دولتی باید از این بستر حمایت کنند.

وی افزود:این استان مرزی است و یکی از سیاست های کشور توسعه دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی کشور بوده که از ظرفیت چاپ استان می توان استفاده کرد.

نبی زاده گفت:کارکردهای مختلف و تأثیرات گسترده صنعت چاپ در جامعه اهمیت خاصی به این صنعت بخشیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروزه اهمیت و جایگاه صنعت چاپ بر کسی پوشیده نیست،افزود:این صنعت در بطن خود ارتباط بسیار گسترده ای با هنر و فرهنگ دارد و این امر اهمیت آن را دو چندان می کند.

وی با قدردانی از دست اندرکاران این  چاپخانه ها گفت:استان خراسان جنوبی در صنعت چاپ نسبتا جزء استان‌های پیش‌رو و جلودار است.

نبی زاده افزود:این استان در این سال‌ها توانسته نیاز چاپی خود را تأمین کند به طوری که با تلاش مجموعه‌های بخش خصوصی چاپخانه‌ های متعددی راه اندازی شده و فعالیت خود را انجام می‌دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار