با حضور معاون وزیر رفاه انجام شد:
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت:اولین مرکز مشاوره و امور روانشناختی دولتی بهزیستی در مناطق زلزله زده استان در راستای ارائه خدمات مشاوره به زلزله زدگان افتتاح شد.
کد خبر: ۶۴۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 29 August 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، اولین مرکز مشاوره و امور روانشناختی دولتی بهزیستی در مناطق زلزله زده به منظور ارائه خدمات به مردم شهرستان‌های سرپل ذهاب، گیلانغرب، قصرشیرین و دالاهو به مناسبت هفته دولت با حضور دکتر سلیمان پاک سرشت معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مدیرکل بهزیستی استان و جمعی دیگر از مسئولان در شهرستان سرپل ذهاب افتتاح شد.

دکتر امید قادری در افتتاح مراسم این مرکز مشاوره که در شهرستان سرپل ذهاب برگزار شده، اظهار داشت: برای نخستین بار در بحران‌های کشور به این فکر افتادیم که یک بازسازی روانی و اجتماعی در مناطق زلزله زده شکل بگیرد.

وی خاطر نشان کرد:برای بازسازی روانی زلزله‌زده‌ها با محوریت بهزیستی کارگروهی در استانداری کرمانشاه شکل گرفت؛ در مراحل اولیه کار پروتکل مداخله روانی اجتماعی در ۵ گام تعریف شد که امروز گام پنجم آنرا افتتاح می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد:در گام اول شناسایی معلولین جدید، بی سرپرست‌ها جدید ،کودکان آسیب دیده جدید و افرادی که دارای افکار خودکشی و اضطرابی هستند ودر گام دوم تمام منطقه را با کمک روانشناسان غربالگری کردیم.

قادری ابراز داشت:از ۷۷ هزار نفر مردم مناطق زلزله زده با هفت پرسش روانشناسی زلزله زدگان غربالگری شدند که در مرحله غربالگری ۲۲ هزار نفر احتیاج به مداخله‌گری در مرحله بعد داشتند.

به گفته این مسئول، در گام سوم از این ۲۲ هزار نفر مداخلات درمانی اولیه انجام شد و در گام بعدی مداخلاتی که توسط تیم‌های سیار بیشتر در کانکس‌ها و روانشناسانی زیر نظر اساتید دانشگاه بودند انجام دادیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه در اکثر بلایا ۶ ماه بعد از وقوع زلزله علائم استرس بروز می‌کند در گام آخر یک مرکز تخصصی و فوق‌تخصصی امروز راه‌اندازی می‌شود که در این مرکز دیگر اساتید هیئت علمی از جمله هفت دکترای روانشناسی و ۲ روانپزشک برای ان موضوع در نظر گرفته شده تا مواردی که غربالگری شده، بیماری حادی دارند و درمان‌های اولیه در مورد آن‌ها جواب نداده از خدمات این مرکز استفاده کنیم.

دکتر قادری هزینه اعتبار این مرکز تا پایان سال را بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: به هر روانشناس روزانه تا ۲۰۰ هزار تومان هزینه پرداخت کنیم و متخصصان در ۲ بخش یکی روانشناسی کودک و یکی بزرگسال کار می‌کنند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار