۸۰۰۰ معلم در آستانه بازنشستگی؛
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در آموزش و پرورش استان بالغ‌بر ۲۳ هزار فرهنگی وجود داشته که نزدیک به ۸ هزار نفر از آن‌ها به دوران بازنشستگی نزدیک شده‌اند.
کد خبر: ۶۴۸۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ 28 August 2018

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام ظهر امروز در جلسه شورای اداری که در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در مسیر تعلیم، تربیت و آموزش باید همه مسئولان در کنار یکدیگر باشند.

وی با اشاره به افزایش 8 هزار نفری دانش‌آموزان ورودی در سال تحصیلی جدید افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید 250 هزار دانش‌آموز در سطح مدارس استان تحصیل داشته باشند که 8 هزار نفر بیشتر از سال تحصیلی گذشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: در آموزش و پرورش استان بالغ‌بر 23 هزار فرهنگی وجود داشته که نزدیک به 8 هزار نفر از آن‌ها به دوران بازنشستگی نزدیک شده‌اند و تمام اقدامات لازم برای سال تحصیلی جدید باید توسط 15 هزار نفر فرهنگی انجام شود.

شیخ‌الاسلام تعداد زیاد فرهنگیان در آستانه بازنشستگی در قم را موردتوجه قرار داد و تأکید کرد: استان قم یکی از استان‌های پیر در زمینه آموزش و پرورش بوده و تا 4 سال آینده بخشی مهمی از نیروهای این اداره کل باید بازنشسته شوند.

وی تصریح کرد: در سال 97، 1081 ردیف استخدامی برای دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی و 450 نفر نیز از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جذب آموزش و پرورش قم می‌شوند، در حال حاضر بیش از 1500 نفر کسری معلم در استان قم وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تأکید بر آمار بالای دانش‌آموزان شهرنشین در قم ابراز کرد: در استان قم 1400 واحد آموزشی وجود دارد، بیش از 97 درصد از دانش‌آموزان استان در شهر قم تحصیل می‌کنند، در سطح روستاها و بخش‌های استان کمتر از 7 هزار نفر دانش‌آموزش مشغول تحصیل هستند.

شیخ‌الاسلام عنوان کرد: متأسفانه قم در سال‌های گذشته رتبه آخر کشور از نظر کسری فضاهای آموزشی را داشته که با تلاش‌های صورت گرفته 149 مدرسه جدید در مدت چهار سال گذشته احداث و بازسازی‌شده است، همچنین 6 هزار نفر از دانش‌آموزان استان قم در سال 96 به اردوهای راهیان نور اعزام‌شده‌اند.

وی کسری فضاهای آموزشی در استان را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: کسری 100 مدرسه در استان قم محسوس است که این مسئله در برخی مناطق مانند پردیسان حادتر است، قم رتبه 26 کشوری از نظر کسری فضای آموزشی در کشور را داراست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: اگر سایت مدرسه قدس در سال گذشته به بهره‌برداری نمی‌رسید امروز با مشکلات بسیار زیادی در مسئله تأمین فضاهای آموزشی روبه‌رو بودیم، یکی از مشکلات عمده استان کمبود فضاهای آموزشی در برخی مناطق بوده که شهروندان را با مشکلاتی روبه کرده است.

شیخ‌الاسلام بیان کرد: بیش از 50 درصد از مدارسی که در استان احداث می‌شود توسط مجمع خیرین مدرسه‌ساز احداث می‌شود، برآورد استان در افق 1404 ثبت‌نام 380 الی 400 هزار دانش‌آموز بوده که نشان می‌دهد چه میزان کسری مدرسه در استان قم وجود دارد.

وی با تأکید بر شناسنامه‌دار شدن بخشی از دانش‌آموزان استان قم از نظر سلامت دهان و دندان ابراز کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش قم 42 تفاهم‌نامه آموزشی با نهادها و سازمان‌های مختلف برای ارتقای سطح کیفیت تعلیم و تربیت منعقد کرده است، 120 هزار نفر از دانش‌آموزان استان از نظر سلامت دهان و دندان شناسنامه‌دار شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: دانش‌آموزان قمی در سه سال متوالی در بخش زبان انگلیسی رتبه نخست کشوری را به دست آورده‌اند، رتبه کلی استان در کنکور سراسری رتبه‌های چهارم و پنجمی در بین 32 استان کشور است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار