رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان:
لاشه یک نفر شتر به دلیل تب‌دار بودن در کشتارگاه دام نهبندان با شرایط کاملاً بهداشتی معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
کد خبر: ۶۳۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 04 August 2018

به گزارش تابناک از خراسان جنوبی: محمد راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی بازرسی‌های روزانه ناظران دامپزشکی از دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه این شهرستان، لاشه یک نفر شتر به وزن 170کیلوگرم و به ارزش 60 میلیون ریال به دلیل تب دار بودن و مرطوب بودن لاشه، ضبط و معدوم شد.

حذف و معدوم ‌سازی 170 کیلوگرم گوشت شتر در نهبندان

وی به دلایل حذف لاشه این شتر در بازرسی پس از کشتار اشاره نمود و افزود: درلاشه های تب دار لاشه ظاهری پرخون دارد و رنگ گوشت قرمز تیره می باشد و چربی های زیر پوست، صورتی رنگ به نظر می رسد .

‌ رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان تصریح کرد: معمولا” در لاشه های تب دار ضایعاتی در اندام های داخلی از جمله کبد وجود دارد و گاهی نقاط خونریزی روی قلب دیده می شود و همچنین جمود نعشی در لاشه رخ نمی دهد و یا سریعا” ایجاد شده و زود از بین می رود .

راه انجام ادامه داد: با توجه به این که فرآورده های خام دامی مانند گوشت قرمز و سفید، شیر، تخم مرغ سهم مهمی در سفره غذایی جامعه دارند، مصرف فرآورده های بهداشتی و سالم، بیمه کننده بخش مهمی از سلامت عمومی جامعه خواهد بود.


راه انجام با اشاره به اینکه کشتارگاه به عنوان تنها محل تأیید سلامت لاشه و حذف موارد غیرمصرفی است، از عموم همشهریان محترم خواست گوشت مصرفی خود را تنها از مراکز مجاز و تحت نظارت شبکه دامپزشکی تهیه نمایند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را با شماره تماس 32622357(شبکه دامپزشکی نهبندان) اطلاع دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار