معاون استاندار يزد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار یزد با اشاره به اين كه یزد مطمئن‌ترین محل برای تجارت کاشی و سرامیک است، بسياري از مشكلات تاجران پاکستانی را ناشی از وجود دلالان و خرید از مبادی غیررسمی دانست و بر رفع آنها تاكيد كرد.
کد خبر: ۶۳۳۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 23 July 2018

 «علی زینی‌وند» در نشستي كه در اتاق بازرگانی یزد برگزار شد، با اشاره به مشترکات فرهنگی و مذهبی و تاریخی کشورهای ایران و پاکستان، اظهار کرد: با توجه به ارتباط بسیار نزدیک مردم یزد و پاکستان و همچنین حضور حدود پنج هزار نفر یزدی در این کشور، یزد می تواند مکان مناسبی برای گسترش تجارت و بازرگانی میان کشورهای ایران و پاکستان باشد.

وی با بیان این که حدود 70 واحد کاشی در استان فعال و 40 واحد در حال ساخت و آماده بهره‌برداری است، افزود: میزان تولید کاشی و سرامیک کشور 550 میلیون مترمربع است که بیش از نیمی از آن در استان یزد تولید و روانه بازار می‌شود.

این مسئول با اشاره به فعالیت 20 هزار نفر در واحدهای تولید کاشی و سرامیک استان نيز گفت: استان یزد به عنوان بزرگترین استان تولید‌کننده این محصول در ایران و همچنین نهمین تولید کننده محصول کاشی و سرامیک در دنیا به فعالیت جوانان تحصیل‌کرده برای بروزرسانی فعالیت‌های علمی در صنعت کاشی نیاز دارد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه انجمن کاشی و سرامیک یزد در کشور و وثوق آن از سوی مسئولان، تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که تاجران پاکستانی از آن انتقاد دارند، ناشی از وجود دلالان، تعرفه‌های بالا و خرید از مبادی غیررسمی است.

زینی‌وند با بيان اين كه راه حل این کار در دست بازرگانان پاکستانی است، گفت: به همین دلیل و برای کاهش هزینه‌ها، افزایش کیفیت محصولات، جلوگیری از کلاهبرداری و حفظ سرمایه آنها، باید گروه یا فردی را به عنوان نماینده خود برای هماهنگی با انجمن کاشی استان یزد معرفی کنند.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی تاجران با دولت پاکستان برای کاهش تعرفه‌ها بیان کرد: وعده همکاری پس از هماهنگی با دولت ایران برای تسهیل صدور کاشی و سرامیک و سایر محصولات استان به تجار و بازرگانان حاضر در نشست داده شد.

این مسئول با اشاره به تنوع 800 نوع کالا به ویژه برخی برندهای معروف استان، تصریح کرد: یزد مطمئن‌ترین محل برای تجارت کاشی و سرامیک است.

زيني‌وند در پايان یادآور شد: یزدی‌ها افرادی مورد اعتماد، با صداقت و دقیق در امور کاری مانند تولید و معامله هستند و دولت نیز از فرآیند تجارت در این استان حمایت خواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار