سرپرست شبکه دامپزشکی قاینات خبرداد:
سرپرست شبکه دامپزشکی قاینات گفت: همزمان با روز ملی بیماری های زئونوز(مشترک) دوره آموزشی-ترویجی آشنایی با بیماری های قابل انتقال از دام به انسان در روستای چاهک بخش آرین شهر برگزار گردید.
کد خبر: ۶۲۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ 08 July 2018

تابناک خراسان جنوبی: به گزارش خبرنگار تابناک از خراسان جنوبی ـ دکتر رضا محمودی زاوه سرپرست شبکه دامپزشکی قاینات گفت: 13تیر ماه، روز ملی مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان‌ است که منظور از نام گذاری گروهی از بیماری های تحت عنوان بیماری مشترک انسان و دام یا همان زئونوزها ایجاد یک مسئولیت حرفه‌ای مشترک بین دامپزشکان و پزشکان است که با همکاری در زمینه تحقیقات و کنترل این بیماری ها می‌توانند گام های مؤثری در تامین بهداشت عمومی جامعه انسانی بردارند.

برگزاری دوره آموزشی همزمان با روز ملی بیماری های زئونوز

وی افزود: بیماری های قابل انتقال میان حیوان و انسان در اصل از گروه باکتری ها، ویروس ها، قارچها و انگلها هستند. مهمترین بیماری های مشترک میان انسان و دام که در کشور ما دیده می شود، می توان به تب مالت، سالک، هاری، سیاه زخم، کیست هیداتیک و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اشاره کرد.

محمودی ادامه داد: دوره های آموزشی مذکور با موضوعات راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری های مشترک در روستای چاهک برگزار شد که هدف از برگزاری این دوره ها آگاهی بخشی و نحوه انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام، مقابله با هرگونه خسارت احتمالی و ارتقاء سلامت جامعه عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار