تصمیم شهرداری برای مقابله با کم آبی
بنابر گفته رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند: به دلیل افت فشار آب، تبخیر بیش از حد آب، کمبود منابع آبی، گرم شدن شدید هوا، تبخیر آب در گیاهان و نیاز به افزایش دفعات آبیاری در طول روز از این پس آبیاری فضای سبز شهر بیرجند از روزانه به شبانه تغییر می یابد.
کد خبر: ۶۲۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹ 04 July 2018

تابناک خراسان جنوبی: رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند گفت: افت فشار آب، تبخیر بیش از حد آب، کمبود منابع آبی، گرم شدن شدید هوا، تبخیر آب در گیاهان و افزایش دفعات آبیاری در طول روز از جمله دلایلی بود که با توجه به آن، آبیاری فضای سبز شهر بیرجند از روزانه به شبانه تغییر داده شد.


همایون شاکری با بیان اینکه آبیاری فضای سبز در هنگام شب از تبخیر آب در گیاهان جلوگیری می کند و کاهش مصرف منابع آبی را به دنبال دارد افزود: افت فشار آب در هنگام روز سیما و منظر فضای سبز شهری بیرجند را دستخوش تغییر و دگرگونی کرده و همچنین کمبود نیروی فضای سبز و افزایش درجه حرارت به طراوت فضای سبزشهری بیرجند آسیب زده است.


شاکری افزود: شهر بیرجند ۲۸۶ هکتار  فضای سبز دارد که برای آبیاری آن در هر ثانیه 140 تا 180 لیتر آب مصرف می شود. 60 درصد نیاز آبی فضای سبز بیرجند از آب آشاميدني  تأمین می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار