مدیر آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی خبرداد:
در خراسان جنوبی 2500 کیلومتر خط انتقال و تامین آب شرب وجود دارد که از این میزان، حدود 600 کیلومتر عمربالای 30 داشته و فرسوده هستند. موضوعی که باید برای آن برنامه ریزی شده و از تلفات منابع آبی ناشی فرسودگی خطوط انتقال تا حد ممکن جلوگیری شود.
کد خبر: ۶۲۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۷ 02 July 2018

تابناک خراسان جنوبی: به گزارش خبرنگار تابناک خراسان جنوبی - مدیر آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی 2500 کیلومتر خط انتقال و تامین آب شرب وجود دارد، گفت: از این میزان، حدود 600 کیلومتر عمربالای 30 داشته و فرسوده هستند.

 فرسودگی حدود 600 کیلومتر از خطوط تامین و انتقال آب استان

مهدی هاشمی مدیر آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد، گفت:با توجه به گوارا نبودن آب شهرستان بیرجند، با همکاری بخش خصوصی، ایستگاه های تصفیه آب به صورت عمومی در بخش های مختلف شهر راه اندازی شده است که مردم از آب تصفیه شده استفاده کنند.

 

هاشمی قیمت های تمام شده برای هر متر مکعب آب را 1280 تومان اعلام کرد و ادامه داد: قیمت و هزینه ای که از مردم دریافت می شود، تنها حدود 500 تومان برای هر متر مکعب آب است که به مردم داده می شود ولی در بخش کشاورزی آب به صورت رایگان عرضه می شود ولی با این وجود بهره وری در بخش کشاورزی بسیار پایین است.

 

مدیر آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی در ادامه اشاره ای به میزان مصرف آب در بخش های مختلف کرد و گفت: متوسط مصرف آب در بخش خانگی در خراسان جنوبی ، 138 لیتر در روز است که این میزان در کشور بین 110 تا 150 لیتر است و این نشان دهنده این است که ما در شرایط نرمال مصرفی هستیم.

 

وی افزود: 80 درصد مشترکین در بخش خانگی استان هستند و از این میزان ، 84 درصد، الگوی صحیح مصرف را دنبال می کنند و سایر مشترکین ، با مصرف 32 درصد از آب ، پرمصرف شناخته می شوند.

 

هاشمی در بحث اجرای شبکه های فاضلاب شهری گفت: برای اجرای هر کیلومتر شبکه فاضلاب، قریب به 700 میلیون تومان اعتبار نیاز است و امیدواریم با اختصاص این اعتبارات، شبکه فاضلاب را گسترش دهیم.

 

مدیر آب و فاضلاب شهری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در خراسان جنوبی 2500 کیلومتر خط انتقال و تامین آب شرب وجود دارد، گفت: از این میزان، حدود 600 کیلومتر عمربالای 30 داشته و فرسوده هستند.

 

وی افزود: برای آشنایی بیشتر افراد با مباحث آب، برای 4 هزار نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه اول، آموزش برگزار شده و نیز با ائمه جمعه و سایر مسئولین، جلساتی حول محور مدیریت آب برگزار شده است.

 

هاشمی در خصوص آبیاری فضای سبز شهری نیز گفت: باید الگوهای کشت، آبیاری و نگهداری تغییرداده شود و گیاهانی کاشت شود که نیاز به آب کمتری دارند که به همین منظور ، آموزش هایی به آبیاران فضاهای سبز داده شده تا این مباحث را جدی بگیرند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار