مدیر عامل آب منطقه ای خراسان جنوبی خبر داد
مدیر عامل آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کیفیت آب شرب بیرجند در حد نرمال و استاندارد است و گوارا نبودن آب بیرجند به دلیل وجود درصدی کم از منیزیم در آب است. این مقام مسئول برنامه های بهبود کیفیت آب و مدیریت منابع آبی استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۲۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۷ 02 July 2018

تابناک خراسان جنوبی: به گزارش خبرنگار تابناک خراسان جنوبی مدیر عامل آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کیفیت آب شرب بیرجند در حد نرمال و استاندارد است، گفت: در بحث گوارایی آب بیرجند نیز باید گفت که، دلیل گوارا نبودن آب بیرجند، وجود درصدی کم از منیزیم در آب است.

 کیفیت آب شرب بیرجند در حد استاندارد است

حسین امامی مدیر عامل آب منطقه ای خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شد، در ابتدا در خصوص تصفیه خانه آب بیرجند و اقدامات انجام شده در آن گفت: در سال گذشته مجوز توسعه و بهره برداری بلند مدت این تصفیه خانه گرفته شد و در حال حاضر نیز آب جنوب شهر بیرجند از این تصفیه خانه تامین می شود.

 

امامی افزود: آب تصفیه خانه بیرجند به طور مداوم آزمایش و بررسی می شود تا سلامت آب تایید شود و امیدواریم برای توسعه این تصفیه خانه ، تا دوماه آینده تصفیه خانه به پیمانکار تحویل داده شود.

 

مدیر عامل آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کیفیت آب شرب بیرجند در حد نرمال و استاندارد است، گفت: در بحث گوارایی آب بیرجند نیز باید گفت که، دلیل گوارا نبودن آب بیرجند، وجود درصدی کم از منیزیم در آب است.

 

وی افزود: با بررسی ها و اقدامات انجام شده قرار است تا تابستان سال آینده، میزان تامین آب بیرجند در ثانیه 200 لیتر افزایش پیداکند.

 

امامی گفت: در بخش کشاورزی نیز، قصد داریم تا با توجه به عدم کاهش در بهره وری محصولات کشاورزی و اشتغال کشاورزان، 30 درصد از آبهای تخصیص یافته به زمین های کشاورزی را کاهش دهیم.

 

مدیر عامل آب منطقه ای خراسان جنوبی در ادامه گریزی به پروژه انتقال آب به استان زد و تصریح کرد: پروژه انتقال آب با پشتیبانی و حمایت وزارت نیرو انجام خواهد شد ولی نظر این وزارتخانه براین است که باید از بخش خصوصی کمک گرفته شود.

 

وی افزود: نباید این ذهنیت در مردم ایجاد شود که در کوتاه مدت این پروژه صورت میگیرد بلکه به دلیل حجم بالای پروژه، نیازمند زمان و اعتبار هستیم به طوری که برای این پروژه، حدود 4 میلیارد دلار هزینه و اعتبار نیاز است و این قول را می دهم که این کار انجام خواهد شد ولی در زمان مناسب و نیز تخصیص اعتبارات که از مهمترین مسائل برای حل مشکلات است.

 

امامی در پایان گفت: در سال 97، از اعتبارات تخصیص یافته به سازمان آبرسانی کشور، 22 میلیارد تومان سهم خراسان جنوبی خواهد شد که میتوانیم از این اعتبارات استفاده های خوبی را ببریم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار