معاون آموزش‌وپرورش استان قم با اشاره به تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش برنامه‌های اوقات فراغت تابستانه گفت: با توجه به افزایش تعداد آموزشگاه‌ها و پایگاه‌های تابستانه، امسال پیش‌بینی افزایش تعداد دانش‌آموزان به بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز را خواهیم داشت.
کد خبر: ۶۲۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 30 June 2018

به گزارش تابناک قم،ناصر حمزه‌ای با اشاره به آمار دانش‌آموزان تحت پوشش برنامه‌های اوقات فراغت تابستانه اظهار داشت: سال گذشته تعداد 35 هزار دانش‌آموز در برنامه‌های اوقات فراغت این فصل شرکت داشتند که امسال با افزایش تعداد آموزشگاه‌ها و پایگاه‌های تابستانه به 400 پایگاه پیش‌بینی می‌شود تعداد افراد به 50 هزار نفر هم می‌رسد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان قم، عمل به شعار هر دانش‌آموز یک مهارت را مهم‌ترین اولویت پایگاه‌های تابستانه امسال قلمداد کرد و افزود: برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی این پایگاه‌ها حول پنج محور - مهارت‌های معرفتی، هویتی، بصیرتی - فرهنگی، هنری - ورزشی و سلامت - مهارت‌های حرفه‌ای - اقتصادی و اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

وی بحث عمران و سازندگی مدارس را یکی از برنامه‌های مهارت حرفه‌ای دانش‌آموزان معرفی کرد و گفت: موضوع محرومیت‌زدایی و آراستگی، زیباسازی مدارس در قالب طرح هجرت و با حمایت بسیج دانش‌آموزی و فعالیت خود دانش‌آموزان اجرا می‌شود و برگزاری کلاس‌های فشرده زود بازده آشنایی و فراگیری آموزش‌های مجازی، برنامه‌نویسی و ساخت فیلم از دیگر موارد این مهارت آموزشی به شمار می‌رود.

حمزه‌ای تولیدات صنایع‌دستی و پرورش طیور را نیز از موارد آموزشی مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی دانست و عنوان کرد: علاوه بر آموزش‌وپرورش طیوری چون بلدرچین و مرغ و پرورش ماهی در اردوگاه ملاصدرا کهک، در بخش کشاورزی نیز طرح مزرعه تابستانی من اجرا می‌شود که همه این آموزش‌ها در کسب مهارت و توان‌افزایی و اشتغال‌زایی دانش‌آموزان بسیار مؤثراست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار