به مناسبت برگزاری آزمون سراسری دانشگاه های کشور
گسست عمیق ناشی از فضای اشتغال در انتخاب رشته گروههای آزمون سراسری نشان می دهد غریب به اتفاق شرکت کننده های آزمون سراسری امسال استان خراسان جنوبی در گروه آموزشی علوم تجربی رقابت دارند و کمترین توجه و تعداد شرکت کننده در رشته ریاضی و فنی ثبت شده است.
کد خبر: ۶۲۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰ 30 June 2018

تابناک خراسان جنوبی:  در آخر هفته آزمون سراسری ورودی دانشگاههای کشور در رشته های علوم ریاضی و فنی - علوم انسانی - هنر - علوم تجربی - و زبان خارجی برگزار شد. جالب است بدانید تعداد شرکت کنندگان استان در هر یک از این پنج گروه به این ترتیب است: 

گروه آزمایشی علوم تجربی            6170  داوطلب 
گروه آزمایشی علوم انسانی          2981  داوطلب
گروه آزمایشی زبان خارجی            1949  داوطلب 
گروه آزمایشی هنر                       1450  داوطلب 
گروه‌ آزمایشی علوم ریاضی و فنی   1080  داوطلب

به این ترتیب علاقه مندی داوطلبان این استان برای رشته های مهندسی به پایین ترین میزان رسیده و حتی از تعداد شرکت کنندگان رشته هنر نیز کمتر شده است. موضوعی که بسیار جای کنکاش و حساسیت برای متولیان امر آموزش دارد. قطعا شرایط متفاوت در فضای اشتغال رشته گروهها و مطلوبیت تحصیل و آینده رشته ها این آمار از علاقه مندی را در میان شرکت کنندگان رقم زده است. با این حال این موج رقابت بر سر رشته های علوم تجربی  ممکن است صدمات جبران ناپذیری به نخبه های رشته های مهندسی وارد سازد. 

نسبت 1 به 6 شرکت کنندگان گروه ریاضی و گروه تجربی در آزمون امسال / گروه ریاضی و فنی کمترین شرکت کننده را از میان پنج گروه آزمایشی دارد.

کارنامه نتیجه اولیه این آزمون در دهه دوم مرداد منتشر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار