مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سال 96، از ظرفیت 5635 مبلغ در سطح استان استفاده شده است، که در 13 مناسبت رسمی فعالیت تبلیغی داشته و مجموعا به مدت 60 هزار و هفتصد روز انجام گرفته است.
کد خبر: ۶۲۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹ 30 June 2018

تابناک خراسان جنوبی: به گزارش خبرنگار تابناک خراسان جنوبی - حجت الاسلام احمد رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفتم تیر و یاد و خاطره شهید بهشتی و نیز اشاره به سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: از جمله وظایف سازمان تبلیغات اسلامی میتوان به سیاست گذاری و برنامه ریزی و نظارت بر تبلیغات دینی، شناسایی نیروی مومن و متدین و متعهد و شکل دهی تشکلات دینی اشاره کرد.

 فعالیت بیش از 5 هزار مبلّغ روحانی در استان طی سال 96 فعالیت تبلیغی داشته اند.

وی در ادامه به سایر وظایف سازمان پرداخت و گزارش عملکردی از اقدامات صورت گرفته در سال 96، ارائه کرد و گفت: در سال گذشته، از ظرفیت های 5635 مبلغ در سطح استان استفاده شده است و این تعداد مبلّغ در 13 مناسبت رسمی فعالیت تبلیغی خود را به مدت 60 هزار و هفتصد روز انجام داده اند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی در خصوص اعزام مبلغ ثابت به روستاها بیان کرد:در روستاهای بالای 100 خانوار، روحانی مستقر شده است و در سال 96 ، تعداد مبلغین استقرار یافته در روستا ها 22 نفر بوده است و 6 نفر نیز در سال 97 ، در این طرح ثبت نام و اعلام آمادگی کرده اند و همچنین 115 نفر روحانی در قالب طرح هجرت کار تبلیغ را انجام می دهند.

 

حجت الاسلام رضایی از فعالیت 74 موسسه قرآنی در سطح استان خبر داد و گفت: علاوه براین موسسات در حوزه تشکل های دینی ، 13شورای هیات های مذهبی در استان فعال است و 12 کانون مداحان در استان وجود دارند و علاوه بر اینها ، 134 کانون فرهنگی، 80انجمن اسلامی و 1300 هیات مذهبی فعالیت دارند.

 

وی افزود: در استان 2180 مسجد فعال است که شامل 469 مسجد شهری و 1589 مسجد روستایی است و علاوه بر این ها در روستاهای استان 220 خانه عالم ساخته شده اند که اولویت ساخت این خانه ها با روستاهای بالای 100 خانوار بوده است و به 40 خانه عالم دیگر در سطح استان نیاز است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی ادامه داد: در بحث حوزه خواهران، 150 نفر از خواهرانی که تحصیلات حوزوی دارند، در مدارس و مهدهای کودک آموزش ها را به والدین و مربیان انتقال می دهند و همچنین کارگاه مبلغات سنتی که برای خواهرانی که بدون تحصیلات حوزوی تبلیغ دینی انجام می داده اند، برگزار می شود تا آموزش های تکمیلی را فرا بگیرند.

 

حجت الاسلام رضایی گفت: 6 پایگاه فرهنگی و اجتماعی در سطح حاشیه شهر بیرجند از جمله سراب، مهرشهر و خیابان های شمال شهر در مساجد راه اندازی شده است که بیش از 100 برنامه در حوزه فرهنگی و اجتماعی در این پایگاه ها که در ارتباط با سایر مساجد عمل می کنند، در حال انجام است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی در پایان گفت:در انجام فعالیت های قرآنی با سایر نهاد ها ، تفاهم نامه هایی امضا شده است و همکاری هایی با سایر دستگاه ها انجام می گیرد که از جمله آنها می توان به ارتباط دارالقرآن تبلیغات اسلامی و اداره زندان ها اشاره کرد.

 

خبرنگار- مصطفی آواره 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار