قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از آمادگی استان همدان برای کشت فراسرزمینی در ارمنستان خبر داد.
کد خبر: ۶۲۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ 28 June 2018
قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از آمادگی استان همدان برای کشت فراسرزمینی در ارمنستان خبر داد.

به گزارش فارس، رضا عباسی در نشست فعالان اقتصادی استان همدان با سفیر ارمنستان در ایران با اشاره به اینکه سالانه ۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در همدان تولید می‌شود، اظهار کرد: استان همدان در ۱۶ محصول دارای رتبه یک تا ششم کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ نوع از محصولات استان قابلیت صادراتی دارد، گفت: سال گذشته ۳۰۱ هزار تن انواع محصول کشاورزی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار از استان همدان صادر شد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی تصریح کرد: خشکبار، کشمش، لبنیات، سیب زمینی و انواع گیاهان دارویی از جمله محصولات صادراتی استان همدان است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی موتور محرکه بخش صنعت و گردشگری در استان همدان محسوب می‌شود، اظهار کرد: علاقمندی‌های صادراتی استان همدان مشخص شده و برای انجام عملیات صادرات مسیر هموار شده است.

عباسی با اشاره به اینکه باید در زمینه تجارت اقدامات متناسب برای تبادل بین ایران و ارمنستان انجام شود، گفت: آمادگی لازم از سوی استان همدان وجود دارد که کشت فراسرزمینی را در ارمنستان عملیاتی کند.

وی گفت: اگر اراضی کشاورزی در اختیار قرار گیرد کشاورزان همدان این آمادگی را دارند تا محصولاتی را در آنجا کشت کنند.

نایب رئیس انجمن ملی سیب زمینی ایران نیز بیان کرد: سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در ایران تولید می‌شود که سهم استان همدان از این میزان یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن است.

خسرو طالبی با بیان اینکه این تولیدات شامل خوراکی، بذری و صنعتی است، گفت: تولیدکنندگان همدان به تولید ۵۰ تن در هر هکتار رسیده‌اند که این میزان در مقایسه با اروپا آمار بالایی است.

وی بیان کرد: این آمادگی از سوی کشاورزان و سیب زمینی کاران استان همدان وجود دارد که با کشور ارمنستان وارد همکاری شده و فعالیت‌های تجاری را انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار