معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: در روزهای آینده ۱۰۰ نفر از فعالان اقتصادی، تجار و مدیران لبنانی به استان قم سفرکرده و درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو خواهند کرد.
کد خبر: ۶۲۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸ 27 June 2018

به گزارش تابناک قم، یونس عالی پور در نشست فعالان اقتصادی هفته فرهنگی قم در کشور لبنان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان قم با توجه به ویژگی‌های فرهنگی و مذهبی ویژه خود از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ انصاف و رعایت عدالت توسط تجار و صاحبان صنایع قم، افزود: با توجه به اینکه استان قم در انظار بین‌المللی به‌عنوان مرکز تشییع و حوزه‌های علمیه شناخته می‌شود باید تجار که منتصب به این شهر بوده درزمینهٔ کیفیت و قیمت کالاها دقت نظرهای لازم را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به تعامل نزدیک فرهنگی و اقتصادی بین استان قم و کشور لبنان گفت: در روزهای آینده 100 نفر از فعالان اقتصادی، تجار و مدیران لبنانی به استان قم سفرکرده و درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو خواهند کرد.

عالی پور با اشاره به برخی از نکات مثبت برگزاری هفته فرهنگی قم در کشور لبنان ادامه داد: برگزاری هفته فرهنگی قم در شهر نبطیه ثمرات قابل‌توجهی داشته و تلاش می‌شود در آینده نیز هفته فرهنگی قم در شهرهای دیگر این کشور برگزار شود.

وی با بیان اهمیت برگزاری هفته‌های فرهنگی قم در شهرهای مختلف دنیا تأکید کرد: برگزاری این قبیل برنامه‌های فرهنگی و اقتصادی می‌تواند سبب شکوفایی و افزایش تعاملات فرهنگی و اقتصادی دو طرف شود، استان قم دارای آثار و صنایع‌دستی ویژه‌ای بوده که باید به‌صورت گسترده‌ای در این جشنواره‌ها معرفی شود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم خاطرنشان کرد: سوهان ازجمله کالاهای بومی قم بوده که باید در جشنواره‌های بین‌المللی بیشتر از مقدار فعلی موردتوجه مسئولان استانی و همچنین بازدیدکنندگان خارجی قرار گیرد، تجار و مدیران اقتصادی لبنان علاقه وافری به افزایش همکاری با استان قم دارند.

عالی پور با اشاره به اهمیت بازاریابی درفروش محصولات و صنایع‌دستی قم در کشور لبنان تصریح کرد: برای پر شدن خلأ بازار فروش تعدادی از دانشجویان کشور لبنان کارهای بازاریابی برای فروش محصولات استان قم در کشور لبنان را انجام می‌دهند تا برگزاری هفته فرهنگی قم در کشور لبنان در سال‌های آینده همراه با توفیقات اقتصادی بیشتری باشد.

وی تصریح کرد: عدم اطلاع از بازار فروش و شرایط و سلیقه‌های مردم لبنان سبب شده بود تا تجار و صاحبان صنایع قم درک و باور درستی از شرایط مردم لبنان نداشته باشند، برگزاری هفته فرهنگی قم در لبنان سبب شد تا درک درستی از بازار لبنان در بین تجار استان ایجاد شود، فرش قم یکی از کالاهای موردعلاقه در بین مردم لبنان است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم نزدیکی به دهه کرامت را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: در این دهه بزرگ می‌توان با برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های صنایع‌دستی، تولیدات و محصولات بومی قم را در معرض دید زائران و علاقه‌مندان به این آثار قرار داد.

عالی پور ادامه داد: بسیاری از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع استان از ظرفیت و توان یکدیگر درک درستی ندارند، درحالی‌که با تعامل و درک متقابل از توانایی‌های یکدیگر می‌توانند خدمات ارزنده‌ای را در سطح جامعه داشته باشند، تطابق داشتن باسلیقه و ذائقه‌های مردم لبنان ضرورت مهمی بوده که باید در برگزاری جشنواره‌های بعدی قم در کشور لبنان موردتوجه قرار گیرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار