مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی استان یزد گفت: فقر فرهنگی و اقتصادی عامل اصلی زندانی شدن افراد است که برای حل این معضل در جامعه نیاز به انجام فعالیت های موثر است.
کد خبر: ۶۲۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹ 25 June 2018

«رضا ذوالفعلی‌نژاد» به مناسبت هفته قوه قضاییه ( اول لغایت هفتم تیرماه ) در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مدرک تحصیلی 75 درصد مددجویان زندانی کمتر از دیپلم و 78 درصد کارگر ساده یا شغل آزاد داشتند.
وی ادامه داد: 96 درصد زندانیان استان مرد و بقیه زن هستند و بیشترین جرایم آنها با 63درصد مربوط به مواد مخدر و 17 درصد نیز سرقت است و 65 درصد زندانیان بومی و بقیه غیربومی هستند.
این مسوول در مورد فعالیت های فرهنگی تصریح کرد: علاوه بر مشاوران فرهنگی هم اکنون 24 روحانی در زمینه آموزش‌ قرآن ، نهج البلاغه، مباحث اخلاقی و بیان احکام در زندان ها فعالیت دارند.
ذوالفعلی ‌نژاد اظهار کرد: 562 مددجوی زندانی یک تا 30 جزء قرآن را حفظ کردند که از این تعداد هفت نفر حافظ کل قرآن هستند و در این خصوص فعالیت های دینی و فرهنگی همچنان ادامه دارد.
وی دیگر فعالیت فرهنگی در زندان ‌های استان را سواد آموزی برشمرد و بیان کرد: تاکنون 271 مددجو با سواد شدند و 187 نفر در دوره‌ متوسطه مشغول تحصیل هستند.
مدیرکل زندان های یزد کسب 28 عنوان مقام ملی در رشته های هنری و برگزاری مسابقات قرآنی کشوری و ورزش‌های باستانی و کسب مقام اول در این رشته را جزو افتخارات زندانیان برشمرد .
ذوالفعلی نژاد اشتغالزایی را از جمله محور اصلاح و تربیت مددجویان زندانی عنوان کرد و یادآور شد: تاکنون یک هزار و 249 زندانی دوره های مهارت آموزی را طی کرده اند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار