یکی از خواص روغن اسانس لیمو کاهش وزن است.
کد خبر: ۶۲۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶ 24 June 2018

به گزارش تابناک : لیمو یک گیاه گلدار است و در خیلی از کشورهای جهان رشد می‌کند. البته اعتقاد بر این است که لیمو گیاه بومی قاره آسیا است و به قاره اروپا نیز وارد شده است. در آمریکا نیز ملوانان از لیمو برای جلوگیری از دریازدگی و برای محافظت از خود در برابر عفونت‌های باکتریایی استفاده می‌کنند. روغن اسانس لیمو که از لیمو به دست می‌آید فواید زیادی را در خود دارد.روغن اسانس لیمو از از پوست سرد شده لیمو به دست می‌آید نه میوه آن. پوست لیمو به دلیل داشتن مواد مغذی زیاد که محلول در چربی هستند دارای اهمیت است. اسانس لیمو شامل بسیاری از ترکیبات طبیعی مانند آلدئیدها، الکل، استرها و استرول‌ها است. لیمو و اسانس آن به دلیل بوی تازه و شادابی که دارند طرفداران زیادی دارد و همچنین دارای خواص زیادی است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

اگر به دنبال راهی برای مبارزه با حالت تهوع خود هستید به خصوص اگر باردار هستید و هر روز صبح با این حالت از خواب بیدار می‌شوید می‌توانید از اسانس لیمو به عنوان یک راه درمان طبیعی و کار آمد استفاده کنید.

در یکی از تحقیقات به بررسی تاثیر اسانس لیمو بر تهوع و استفراغ دوران بارداری پرداختند. برای این تحقیق ۱۰۰ نفر از زنان باردار که دچار تهوع بودند را به دو دسته تقسیم کردند و در آخر این بررسی نشان داد کسانی که در هنگام بارداری از روغن اسانس لیمو استفاده کردند دارای درصد کمتری از حالت تهوع می‌شدند. این تحقیق نشان می‌دهد که می‌توان از اسانس لیمو برای کاهش حالت تهوع و استفراغ استفاده کرد.

۲. بهبود گوارش

اسانس لیمو می‌تواند به بهبود برخی از مشکلات گوارشی مانند یبوست و گاستریت (ورم معده) کمک کند. یکی از تحقیقات که در سال ۲۰۰۹ روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شد نشان داد که اسانس لیمو یاعث کاهش ورم معده می‌شود و به عنوان یک ضد عفونی کننده در برابر لژیون‌های معده عمل می‌کند.

۳. تغذیه پوست

روغن اسانس لیمو به کاهش جوش و آکنه پوست، تغذیه پوست‌های آسیب دیده و آبرسانی پوست کمک می‌کند. روغن لیمو آسیب سلول و بافت پوست را که توسط رادیکال‌های آزاد صورت می‌گیرد کم می‌کند و این به دلیل فعالیت قوی آنتی اکسیدانی روغن لیمو و اثرات ضد پیری آن است.

۴. کاهش وزن

شاید بدانید که اسانس لیمو ممکن است قادر به از بین بردن چربی بدن باشد. لیمو نیز مانند گریپ فروت که یکی از بهترین اسانس‌ها برای کاهش وزن است دارای د لیمونن که به سوخت و ساز بدن و پاکسازی غدد لنفاوی کمک می‌کند و در نهایت باعث کاهش وزن می‌شود، است.

۵. به پاکسازی بدن کمک می‌کند

روغن لیمو دارای خاصیت پاک کنندگی است و از طریق پاکسازی بدن از آن در برابر بیماری‌های مضر محافظت می‌کند. این روغن از طریق کبد و خون سم زدایی را انجام می‌دهد. روغن لیمو همچنین تخلیه لنفاوی را تحریک می‌کند و به بدن کمک می‌کند تا خود را از پسماندها و سموم پاک کند.

۶. سلامت دهان را افزایش می‌دهد

به دلیل این که اسانس لیمو خواص ضد باکتری و ضد قارچی دارد از آن به عنوان یک درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری‌های دهان استفاده می‌کنند. از آن برای دهان و تنفس بدبو، سفید کردن دندان‌ها به طور طبیعی و جلوگیری از پوسیدگی دندان استفاده می‌شود.

 

 

 

منبع : رکنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار