کد خبر: ۶۲۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 24 June 2018

تابناک / مدیرکل دادگستری گیلان اعلام کرد: حجم بالای پرونده در محاکم قضایی گیلان در شان جمهوری اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، احمد سیاوش پور، مدیرکل دادگستری استان گیلان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز(1تیر) شهر رشت در مصلی امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) این شهر، با گرامیداشت هفتم تیر و هفته قوه قضائیه اظهار کرد: پیروزی انقلاب دشمنان اسلام را بر آن داشت با تمام توان به مقابله با آرمان‌های انقلاب بپردازند.

 

وی شهادت بزرگانی مانند آیت الله بهشتی را از اقدامات مقابله گرایانه دشمنان توسط بدخواهان داخلی دانست و گفت: با وجود ترور بسیاری از یاران امام، انقلاب مستحکم تر و با صلابت تر از گذشته به راه خود ادامه داد.

 

مدیرکل دادگستری گیلان در ادامه ساختار سازی و تشکیل سه قوه مستقل را از برکات انقلاب خواند و افزود: استقلال قوه قضائیه از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

 

وی اعلام کرد: پس از انقلاب، نظام قضایی جمهوری اسلامی بر پایه شریعت پایه گذاری شد و ساختار آن مبنای دینی و شرعی پیدا کرد.

 

سیاوش پور در ادامه گفت: در سال گذشته 480هزار پرونده در چرخه رسیدگی در دادگستری‌ها و 130 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف تشکیل شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تشکیل 612 هزار پرونده که حجم بالایی است، با توجه به جمعیت استان در شان نظام جمهوری اسلامی نیست.

 

مدیر کل دادگستری گیلان اظهار داشت: هر ساله 9 درصد افزایش ورودی پرونده به دادگستری‌ها و شوراهای حل اختلاف گیلان داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: پایین بودن ضعف اعتقادات دینی و عدم پایبندی به قانون از علت‌های فراوانی جرایم و تشکیل پرونده در محاکم قضایی است.

 

سیاوش پور اذعان کرد: فراهم نبودن زیرساخت‌های حقوقی در حوزه مالکیت و مواد مخدر از عوامل دیگر در فراوانی پرونده‎های قضایی است.

 

وی به نقش فضای مجازی در افزایش جرایم، اختلافات و تشکیل پرونده‌های قضایی اشاره کرد و یادآور شد: فضای مجازی باعث تغییر در سبک زندگی، فاصله گرفتن از سبک زندگی دینی و افزایش جرم شده است.

 

مدیرکل دادگستری گیلان اظهار داشت: تغییر سبک زندگی باعث شده تا در سال96 نسبت به سال95، طلاق‌های توافقی 400فقره افزایش داشته است.

 

وی گفت: در اکثر طلاق‌ها میانگین دوره زندگی به پنج سال ابتدای زندگی منحصر می‌شود.

 

سیاوش پور اعلام کرد: بهترین راه پیشگیری از افزایش پرونده‌های قضایی پیشگیری و عمل به آموزه‌های اسلامی برای جلوگیری از اختلافات است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار