چندي پيش سازمان حمل و نقل بار و مسافر يزد با ايجاد يك مسیر آزمایشی با عنوان «مسير شماره 32» براي خدماترساني به حمل و نقل عمومي شهر يزد از طريق دو دستگاه ون ايسوزو اقدام كرد ولي آنچنان كه بايد استقبالي از آن نشد.
پيگيري ميداني ايسنا و گفتوگو با شهروندان در مورد علت اين عدم استقبال حكايت از اين داشت كه بسياري از شهروندان از ايجاد چنين مسير جديد اصلاً اطلاعي نداشتند و در اين رابطه تبليغات خوبي صورت نرگفته بود.
برخي از شهروندان نيز معتقد بودند كه به دليل نداشتن مشخصه متمايز كننده اين ونها از ونهاي شخصي و موسسات كرايهاي، برخي افراد ونهاي شهرداري را به جاي ونهاي مذكور اشتباه ميگرفتند و لذا از انها استفاده نميكردند.
از سوي ديگر برخي از مردم نیز ندانسته و نپرسیده قیمت استفاده از اين ناوگان و مسیر آزمايشي تعيين شده را بیشتر از ناوگان اتوبوس شهري تصور میکردند و در حالي كه اين ونها در درون ايستگاه ايستاده بود، در انتظار اتوبوسهاي معمول شهرداري انتظار ميكشيدند.
با اين وجود سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداري با نظر به اين كه در برخي معابر كم عرض و پرتردد شهر يزد استفاده از ون به جاي اتوبوس ميتواند كارسازتر و موثرتر باشد، با تغيير مسير مذكور، اين طرح آزمايشي براي دو ماه ديگر در مسيري جديد پيگيري ميكند.
«محمدرضا شفیعی» رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در گفتوگو با خبرنگار ایسنا- منطقه یزد، با اشاره به عدم استقبال مردم از طرح آزمايشي مسیر شماره 32، اظهار ميكند: اين مسیر از میدان شهید بهشتی آغاز و پس از پيمودن خیابان امام(ره)، خیابان مهدی، بلوار شهید عاصی زاده، خیابان سلمان فارسی، مجموعه امیرچخماق به مسیر بازگشت در خیابان امام(ره) و نهايتاً میدان شهید بهشتی ختم میشد.
وی با اشاره به اختصاص دو دستگاه ون ایسوزو براي اين مسير، ميگويد: به دنبال عدم استقبال مردم از مسیر مذکور، آن را تغيير داديم.
وی در مورد اين مسیر جدید نيز تصریح ميكند: مسیر جديد از پایانه دولتآباد آغاز و پس از طی خیابان انقلاب، چهارراه بعثت، خیابان قیام، خیابان مهدی، خیابان عاصیزاده، خیابان سلمان، مجدداً در مسيبير برگشت به خیابان قیام، خیابان انقلاب و پایانه دولت آباد باز میگردد.
این مسئول علت انتخاب مسیر جديد كنوني را تقاضای بالای مردم به ارائه خدماترسانی سازمان در خیابان قیام و عدم استقبال از مسیر قبلي عنوان ميكند.
وی زمان انتظار در مسیر جدید را حدود 12 تا 15 دقیقه اعلام ميكند و ميگويد: این طرح نیز به مدت دو ماه به صورت آزمایشی اجرا میشود.
وي همچنين تاكيد ميكند: هزینه سفر در اين ونهاي ويژه همانند هزینه اتوبوسهاي خط واحد به ازاي هر نفر 380 تومان است و برخلاف تصور عمومي هزینه بیشتری براي استفاده از انها اخذ نميشود.
شفیعی ادامه ميدهد: اطلاع رسانی در رابطه با مسیر جدید شماره 32 از طریق صدا و سیما، خبرگزاریها و فضای مجازی انجام و مردم آگاه خواهند شد، ضمن اين كه رانندگان نیز در اين رابطه به مردم اطلاعرسانی خواهند کرد.
وی با اشاره به برنامه های اصلاح خطوط اتوبوسراني يزد نيز اظهار ميكند: هنوز طرحهای مدنظر در زمینه اصلاح خطوط و کاهش ترافیک توسط شورای اسلامی شهر مصوب نشده ولي با این وجود مشارکت با بخش خصوصی و ارائه ونهایی جایگزین برخی از اتوبوسها، مدنظر سازمان حمل و نقل بار و مسافر است.