فعالیت پایگاه اورژانس هوایی در گناباد واقع در جنوب خراسان رضوی به عنوان سومین پایگاه اورژانس هوایی در این استان روز شنبه طی مراسمی آغاز شد.
کد خبر: ۶۲۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ 23 June 2018

به گزارش تابناک : رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد در این مراسم گفت: با پیگیری انجام شده این شهرستان به عنوان یکی از 44 نقطه مصوب برای استقرار اورژانس هوایی در سطح کشور امسال انتخاب شد.
دکتر جواد باذلی افزود: اورژانس هوایی گناباد مجهز به یک دستگاه بالگرد BK117 به عنوان تنها بالگرد تخصصی و مجهز امداد و نجات و غیرنظامی تا شعاع 150 کیلومتری شهرستانهای گناباد، کاشمر، بردسکن، خلیل‌آباد، فردوس، خواف، بجستان، رشتخوار و مه‌ ولات را در جنوب خراسان رضوی و بخشهایی از خراسان جنوبی پوشش می دهد. این بالگرد هم اکنون در کشورهای اروپایی و آمریکایی در امداد و نجات مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد: پایگاه اورژانس هوایی گناباد نخستین پایگاه سطح کشور است که امسال با این نوع بالگرد پیشرفته امداد و نجات فعالیت خود را آغاز می کند. با توجه به موقعیت گناباد از نظر قرار گرفتن در جنوبی ترین نقطه خراسان رضوی، نقطه تلاقی و ارتباط چهار استان و وجود برخی نقاط سختگذر استقرار پایگاه اورژانس هوایی طی سالهای گذشته در اولویت اقدامات قرار گرفت. 
او گفت: سرعت بخشی در امداد و نجات در زمان حوادث اهمیت زیادی در حفظ جان بیماران و و مصدومان و کاهش تلفات برخوردار است و راه اندازی اورژانس هوایی نقش مهمی در این زمنیه دارد.
فرماندار گناباد نیز در همین مراسم گفت: این شهرستان با توجه به موقعیت خود همواره به عنوان نقطه معین در زمان حوادث مورد نظر بوده و با توجه به قرار گرفتن آن در نقطه ورودی جنوب خراسان رضوی راه اندازی اورژانس هوایی از اهمیت خاصی برخوردار است.
محمدعلی نبی پور افزود: دولت تدبیر و امید در قالب طرح تحول نظام سلامت توجه خاصی به توسعه کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی دارد. در این چارچوب 700 میلیارد ریال برای تکمیل و راه اندازی بیمارستان بهلول گناباد اختصاص یافت زیرا تکمیل زیرساختهای درمانی در کاهش مهاجرت از این منطقه موثر است.
حمید بنایی نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: راه اندازی اورژانس هوایی گناباد به عنوان بستر مهم امدادرسانی در جنوب خراسان رضوی از چند سال پیش به عنوان یک دغدغه جدی توسط مسئولان و دست اندرکاران ذیربط پیگیری شد و در نهایت با موافقت وزیر بهداشت، تکمیل زیرساختهای لازم و اختصاص بالگرد پیشرفته امدادی راه اندازی شد. 
پایگاه‌ اورژانس هوایی گناباد پس از مشهد و سبزوار سومین پایگاه از این نوع در خراسان رضوی است. 
گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار