امام جمعه لارستان با اشاره به نامه برخی فعالان سیاسی برای مذاکره مستقیم با آمریکا، گفت: در این زمان که کشور زیر بیشترین فشارهاست و ملت ایران همچنان ایستادگی می کند، فرستادن هر پیامی توسط هرکسی برای مستکبران یک وطن فروشی و خیانت آشکار است و امضاکنندگان این نامه باید از ملت شریف ایران عذرخواهی کنند.
کد خبر: ۶۲۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰ 23 June 2018

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: حجت الاسلام سیدمختار موسوی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر لار با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تأکید ایشان برحل مشکلات مردم به ویژه طبقات ضعیف جامعه اظهار داشت: همه مسئولان باید قوانین دست و پاگیر پیش روی سرمایه گذاران را برطرف کنند.

وی با انتقاد از بروکراسی پیچ در پیچ در صدور مجوز برای اجرای پروژه ها، افزود: با مراجعاتی که برخی شهروندان و سرمایه گذاران به دفتر امام جمعه دارند، گاهی برای اخذ مجوز نیاز به استعلام از ۱۲ نهاد است که این مهم علاوه برآنکه وقت زیادی را از سرمایه گذار می گیرد، هزینه زیادی را به آنان تحمیل می کند.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه در برخی مواقع اخذ استعلام با پروسه ای بسیار طولانی و در طی چند سال انجام می شود، تصریح کرد: مراجعه کننده ای داشته ایم که پس از مدت ۴ سال، استعلام ۱۱ نهاد را با موفقیت اخذ کرده اما پس از هزینه زیاد، ارگان آخر با انجام طرح مخالفت کرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با ابراز تأسف نسبت به اینکه قوانین پیچیده باعث فرار سرمایه گذار می شود، ادامه داد: مسئولان اجرایی باید از مرحله «بشود»، خبر از اجرایی شدن کارها و استفاده از واژه «حل شد» بشوند.

وی با بازخوانی بخش دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اینکه وضع قوانین نباید متأثر از سبک زندگی غربی ها باشد، عنوان کرد: سبک زندگی غربی مخالف مبانی اسلامی است.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه رویه کشورهای غربی در زندگی اجتماعی، ادامه داد: در کشوری مانند انگلستان جمع زیادی به شکل تک نفری زندگی می کنند و به همین دلیل وزارتخانه ای با عنوان «تنهایی» تأسیس کرده اند و بنا به اذعان خودشان، آنها بنیان خانواده را از بین برده اند.

امام جمعه لارستان با تأکید بر اینکه قوانینی که برای تصویب به صحن مجلس شورای اسلامی می رود باید با بومی سازی و تشخیص عدم مغایرت آن با مبانی اجتماعی و سیاسی کشور، مطرح شود، خاطر نشان کرد: معاهدات بین المللی که توسط کشورهای صاحب نفوذ به دنبال برنامه ریزی آن و جهت دهی فکری به سوی منافع خود هستند، نباید بدون کنکاش و بررسی در مجلس شورای اسلامی مطرح و به تصویب برسد.

وی با اذعان به اینکه برخی ها این ادعا را مطرح می کنند که ۱۵۰ کشور یک معاهده را امضاء کرده اند، گفت: حاکمان دست نشانده، بدون درنگ با مواضع مستکبران همراه می شوند، برخی حاکمان کشورها خنثی هستند، عده ای از کشورها را با تهدید مجبور به همراهی می کنند و کشوری مانند ایران که با انها مقابله می کنند، زیر فشارهای مختلف قرار می دهند.

این مسئول با اشاره به اینکه قوانینی مانند «FATF»، «۲۰۳۰» یا «پالرمو» که با مبانی کشور ایران تعارض دارد، نباید در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود، افزود: باید قوانینی همچون مبارزه با پولشوئی، مبارزه با تروریسم برگرفته از مبانی دینی و غیره تصویب شود.

وی با ابراز تأسف از جوسازی رسانه های غربی علیه در اعدام «محمد ثلاث» یک جانی قاتل که چندی پیش در خیابان پاسداران تهران تعدادی افراد بی گناه را با اتوبوس به شهادت رساند، تصریح کرد: محاکمه این قاتل بشکل علنی انجام و حکم قصاص صادر شد که بلافاصله آمریکا و ایادی ان این اقدام را محکوم کردند.

امام جمعه لارستان با محکوم کردن کشتار بی رحمانه مردم مظلوم یمن توسط ائتلاف عربی با حمایت آمریکا و غرب، یادآور شد: سکوت این مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات عربستان بسیار بی شرمانه است.

وی با ابراز تأسف از سکوت مستکبران در برابر کشتار ۶۱ فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، گفت: شورای حقوق بشر که این اقدام فجیع را محکوم کرد، آمریکا در اعتراض به این عمل و برای دفاع از اسرائیل از شورای حقوق بشر خارج شد.

حجت الاسلام موسوی با تمسخرآمیز خواندن دلسوزی و همراهی روسای جمهور آمریکا همچون افطاری دادن، صحبت درباره سبزی پلو ایرانی، ادعای دوستی با ایران و غیره، تصریح کرد: آقای ترامپ با امضاء قانون جداکردن کودکان مهاجر از خانواده ها، این اقدام بسیار ظالمانه و وحشتناک است.

وی اصرار مسئولان آمریکایی بر براندازی نظام اسلامی ایران را اعلام جنگ علیه ایران دانست و خاطر نشان کرد: کشور آمریکا از هیچ فشار، ظلم و جنایتی علیه ملت ایران دریغ نکرده است و در این حال عده ای به اصطلاح فعال سیاسی با نگارش نامه ای خواستار مذاکرات مستقیم با آمریکا شده اند.

امام جمعه لارستان، گفت: در این زمان که کشور زیر بیشترین فشارهاست و ملت ایران همچنان ایستادگی می کند، فرستادن هر پیامی توسط هرکسی برای مستکبران یک وطن فروشی و خیانت آشکار است و امضاکنندگان این نامه باید از ملت شریف ایران عذرخواهی کنند.

وی با عرض تسلیت به مناسبت هشتم شوال، سالروز حادثه دلخراش تخریب بارگاه قبور ائمه در قبرستان بقیع در سال ۱۳۴۴(ه.ق) توسط وهابیان افراطی درعربستان، تصریح کرد: این اقدام نشان دهنده ترویج دین جعلی و ظاهرگراست که با حمایت مستکبران با هدف اسلام ستیزی شکل گرفته اند.

این استاد حوزه و دانشگاه هفتم تیرماه سالروز شهادت جمعی از یاران انقلاب در مقر حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان را گرامیداشت.

حجت الاسلام موسوی گرامیداشت روز اول تیرماه به عنوان روز اصناف و بازاریان آنان را حامیان انقلاب و بازوان نهضت برشمرد و اضافه کرد: بنا به فرموده رهبر انقلاب امسال سال حمایت از کالای ایرانی معرفی شده و امید می رود بازاریان در جامه عمل پوشاندن به این شعار پیشگام باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار