معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد با اشاره به اینکه 70 پایگاه اوقات فراغت برای دانش آموزان در شهرستان‌های مختلف یزد دایر شده است، گفت: چهار پایگاه اوقات فراغت برای دانش آموزان استثنایی ایجادشده است.
کد خبر: ۶۲۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ 20 June 2018

علی سرداری در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان یزد که در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد، گفت: یکی از مباحث شورای آموزش‌وپرورش، توجه به اوقات فراغت دانش آموزان و برنامه‌ریزی در این خصوص است.

وی با اشاره به اینکه برای دانش آموزان مناطق محروم با توجه به ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی و بسیج دانش‌آموزی اردوهای هجرت و طرح جهادی راداریم، افزود: دانش‌آموزانی که علاقه‌مند هستند به روستاها برای بهسازی فضای آموزشی کمک کنند و در روستاها این کار را انجام دهند، به این اردوها فرستاده می‌شوند.

 معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد تصریح کرد: برای مناطق محروم اردوهای خاصی به‌صورت رایگان برگزار می‌شود و اردوی مشهد اولی‌ها و دانش‌آموزانی که تاکنون موفق به زیارت امام رضا (ع) نشده‌اند، در ایامی آن‌ها را اعزام می‌کنیم.

سرداری اردوهای علوی ویژه مناطق محروم با حمایت بنیاد مستضعفان را از دیگر برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان دانست و اظهار داشت: دانش آموزان به شکل کاملاً رایگان به اردوهای تفریحی تهران اعزام می‌شوند و تمام هزینه‌های که دانش آموزان دارند و یا چنانچه بیماری خاصی داشته باشند معاینه می‌شوند و مشکلات و مسائل آن‌ها با حمایت بنیاد مستضعفان انجام می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۷۰ پایگاه در شهرستان‌های مختلف دایر شده است، عنوان کرد: پایگاه‌های اوقات فراغت و تشکل‌های دیگر به‌مانند سازمان دانش‌آموزی، هلال‌احمر و انجمن‌های اسلامی با توجه به ظرفیت‌های خودشان، خدمات را به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

وی بابیان اینکه در بحث ورزشی ۷۰ کانون درون مدرسه‌ای داریم که پیش‌بینی‌شده دو هزار دانش‌آموز به این کانون‌ها جذب شوند، اذعان داشت:۲۶۰ کانون برون مدرسه‌ای در تمام ظرفیت‌های که بیرون از مدرسه وجود دارد استفاده می‌شود و برای جذب بیش از ۴۰ هزار نفر دانش‌آموز ظرفیت آن پیش‌بینی‌شده و در ۱۱ رشته ورزشی برادران و هشت رشته ورزشی ویژه خواهران این کار انجام می‌دهیم.

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان یزد ابراز داشت: در پایگاه‌های اوقات فراغتی ویژه دانش آموزان استثنایی با حمایت اداره آموزش‌وپرورش استثنایی چهار پایگاه اوقات فراغت ایجادشده که دانش آموزان استثنایی در محیط‌های ویژه خودشان این کار را انجام می‌دهند.

سرداری با اشاره به اینکه نه اردوگاه ثابت استانی در مرکز استان یزد و شهرستان‌ها قرارگرفته که بیشتر در مناطق ییلاقی شهرستان‌ها هستند، یادآور شد: بیشتر دانش‌آموزانی که در محیط‌های اردویی هستند و مهارت خاصی را داشته باشند که در کنار این اردوها، آن مهارت‌ها را انجام می‌دهند و امیدواریم با بستری که آماده‌شده بتوانیم خدمات ویژه‌ای را به دانش آموزان ارائه دهیم که رضایت خانواده‌ها را به همراه داشته باشیم.

این مقام مسئول در پایان پیشنهاد داد: با توجه به مراکزی که در اختیارداریم، امکانات مناسبی ندارد و دانش آموزان ما علاقه‌ای به حضور ندارند و باید آن مراکز بهسازی شود و کانون‌های ورزشی نیاز به وسایل ورزشی دارد و اکثر کانون‌های تربیتی امکانات آن به‌مانند کارگاه‌های کامپیوتر، رصدخانه و وسایل بازی به‌روز نیست که نیاز به تجهیز دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار