بهای گزاف نوبرانه‌های دوست داشتنی فصل بهار در همدان سبب عدم دستیابی بسیاری از خانواده‌های همدانی و همچنین بی رونق شدن بازار نوبرانه‌ها شده است.
کد خبر: ۶۱۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 11 June 2018
بهای گزاف نوبرانه‌های دوست داشتنی فصل بهار در همدان سبب عدم دستیابی بسیاری از خانواده‌های همدانی و همچنین بی رونق شدن بازار نوبرانه‌ها شده است.

به گزارش تسنیم، نوبرانه‌هایی مانند توت، انگور یاقوتی، زردآلو و ... را می‌توان نمادی از فصل بهار دانست، نماد‌های دوست داشتنی که این روز‌ها برای مزه کردنشان باید بهای گزافی پرداخت.

برای اطلاع و بررسی قیمت‌های موجود در بازار سری به یکی از بازار‌های مرکزی و ارزان قیمت شهر زدیم، بازار سر گذر همدان که بسیاری از اقشار کم درآمد و متوسط استان نیز میوه و تره بار خود را از آنجا تهیه می‌کنند، اما قیمت‌های تعیین شده تاسف انگیز بود.

انگور یاقوتی ۱۰ الی ۱۲ هزار تومان، زردالو ۱۰ هزارتومان، توت شرابی ۸ هزار تومان، طالبی ۳ هزار تومان و ۴ هزار تومان، هندوانه ۱۸۰۰، ۲۵۰۰، کیوی ۷ هزار تومان، توت فرنگی ۱۰ هزار تومان، توت درختی ۱۰ هزار تومان، هلو ۸ هزار، ۱۰ هزارو ۱۲ هزار تومان، گیلاس از ۱۵ الی ۳۰ هزار تومان و خربزه ۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در این راستا با رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان به گفت و گو نشستیم:

قیمت میوه‌های نوبرانه در هفته پایانی ماه رمضان ۳۰ درصد کاهش می‌یابد

قیمت هلو و زردآلو متعادل می‌شود

سرمازدگی باغات میوه قیمت هلو و زردآلو را به بیش از ۱۰ هزار تومان رسانده است

منتظر کاهش قیمت باشید

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: در این هفته قیمت میوه‌های نوبرانه‌هایی مانند هلو و زردآلو کاهش می‌یابد.

رضا البرزی اظهار داشت: با ورود میوه‌های نوبرانه به بازار و تقاضای زیاد مردم برای خرید، در هفته گذشته قیمت میوه‌هایی نظیر هلو و زردآلو به بیش از ۱۰ هزار تومان رسید.

وی تصریح کرد: امسال باغات ۱۷ استان در کشور به خاطر سرمازدگی از بین رفت و محصولات استان‌های اطراف همدان که تغذیه کننده شهر ما بودند به شدت آسیب دیدند و با کمبود میوه‌های سردرختی مواجه شدیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان به چهار فصل بودن کشورمان اشاره کرد و گفت: میوه‌ها به تناوب از استان‌های مختلف به دست ما می‌رسد و هنگامی که میوه یک منطقه تمام می‌شود تا زمانیکه میوه‌های جدید منطقه دیگری به دست ما برسد در این مدت با خلا مواجه می‌شویم.

بارش شدید باران قیمت هندوانه را افزایش داده است

البرزی با بیان اینکه قیمت خرید هرکیلو هندوانه و خربرزه در سطح بازار به بیش از دو هزار تومان رسیده است، ابراز کرد: بارش شدید باران به این محصولات خسارت زده و موجب افزایش قیمت آن شده است.

وی از ورود میوه‌های سردرختی مانند هلو، شلیل و زردآلو از شمال کشور خبر داد و افزود: با ورود میوه‌ها از شمال کشور به استان همدان شاهد کاهش قیمت ۲۰ تا ۳۰ درصدی این نوع محصولات در بازار خواهیم بود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با اشاره به اینکه همه ساله میوه‌های بهاری از باغ‌های کرج و شهریار وارد همدان می‌شود، گفت: امسال خسارات واردشده به این مناطق موجب کمبود میوه‌های تولیدی و صدور آن به استان‌های دیگر شده است.

 دلار تعیین کننده قیمت میوه‌های وارداتی است

البرزی به افزایش قیمت میوه‌های واردتی مانند موز، آناناس و انبه اشاره کرد و گفت: قیمت این نوع از میوه‌ها بستگی به نوسانات دلار دارد.

سیب‌های موجود در بازار "انباری" است

وی با بیان اینکه قیمت سیب درختی در سطح بازار بیش از پنج هزار تومان است، ابراز کرد: این سیب‌ها، سیب‌های نگهداری شده در انباری هستند و هزینه‌های نگهداری و سردخانه‌ای آن بر روی قیمت این میوه تاثیرگذار بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار