رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۴۰۰۰ کانکس و چادر در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تعیین تکلیف و جمع‌آوری شده است.
کد خبر: ۶۱۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ 10 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،رضا خواجه‌ای  با اشاره به اینکه با همکاری ستاد معین قم تاکنون ۴۰۰۰ کانکس و چادر در مناطق زلزله‌زده تعیین تکلیف و جمع‌آوری شدهاست اظهار داشت: پرداخت کمک‌های معیشتی نشان‌دهنده فعالیت مناسب ستاد معین قم در تعیین تکلیف کانکس‌ها و چادر‌ها است، زیرا پرداخت کمک‌های معیشتی منوط بر جمع‌اوری کانکسو چادر است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ هزار واحد در روستا و ۸۰۰۰ واحد در شهر‌های زلزله‌زده در اولویت نخست قرار داشتند، عنوان کرد: در مناطق زلزله‌زده تاکنون ۲۷ هزار واحدآواربرداری، ۲۲ هزار و ۵۰۰ واحد پی‌کنی، ۱۵ هزار و ۹۰۰ واحد بتن و فونداسیون، ۱۰ هزار واحد اجرای اسکلت و ۶۰۰۰ واحد اجرای سقف و دیوارکشی انجام شده است.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با بیان اینکه در مجموع ۴۹ هزار واحد تعمیری عملیات تعمیری را آغاز کرده‌اند که از این تعداد ۴۰ هزار واحد کار را به اتمامرسانده‌اند بیان کرد: هرچند تعداد واحد‌های اولویت نخست در شهر و روستا حدود ۱۳ هزار واحد بود، اما عملیات تعمیر برای تمام واحد‌های اولویت اول و دوم آغاز شده و تعدادآواربرداری‌های انجام شده گواهی بر این موضوع است.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه بیشتر واحد‌هایی که پروانه ساخت را دریافت کرده‌اند عملیات پی‌کنی را نیز آغاز کرده‌اند گفت: تاکنون ۲۳۰۰ پلاک پروانه معادل ۳۲۱۰ واحد صادر شده استکه تمام این واحد‌ها عملیات پی‌کنی را آغاز کرده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون ۹۲ هزار واحد در مناطق زلزله‌زده برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند افزود: از این تعداد۷۱ هزار واحد عقد قرارداد شده است و از ۱۵ هزار واحد معرفی شده برای دریافت تسهیلات معیشتی ۹۰۰۰ واحد عقد قرارداد شده‌اند.

وی با اشاره به کمک‌های جنبی به زلزله‌زدگان علاوه بر تسهیلات پرداختی گفت: هشت تن سیمان رایگان در اختیار هر واحد مسکونی قرار داده می‌شود و هزینه طراحی نقشه و نظارتنیز رایگان است.

خواجه‌ای با بیان اینکه اکنون مشکل مصالح در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد افزود: عاملان توزیع و فروش مصالح در مناطق زلزله‌زده فعال هستند و علاوه بر این بنیاد مسکن نیزمصالحی را با قیمت مناسب تحویل متقاضیان می‌دهد.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار