کد خبر: ۶۱۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹ 31 May 2018

تابناک / رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون بودجه هزینه‌ای سال ۹۷ گفت: استان گیلان سال‌های سختی را در حوزه بودجه سپری می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدعلی محمدی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان در رشت اظهار داشت: استان گیلان در حال حاضر سال‌های سختی را در حوزه بودجه سپری می‌کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون بودجه هزینه‌ای سال 97 عنوان داشت: اعتبارات توزیع شده در حد زحمات دستگاه‌های اجرایی نیست اما تلاش شده است تا به طور عادلانه تقسیم شود.

محمدی با بیان اینکه بودجه هزینه‌ای سال 97 استان گیلان با هماهنگی تمام دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی شده است ابراز داشت: در سال 96 کل اعتبارات هزینه‌ای استان گیلان از 11 منبع مالی تامین شد.

وی با منابع مالی استانی را بزرگترین منبع مالی برای تامین بودجه هزینه‌ای گیلان در سال 96 دانست و خاطرنشان کرد: تمامی مطالبات بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی استان گیلان در سال 95 پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان کل اعتبارات استانی گیلان در سال 96 را 216 میلیارد و 546 میلیون تومان دانست و تصریح کرد: این رقم با انجام برخی برنامه‌ریزی‌ها با رشد 46 درصدی به بیش از 246 میلیارد تومان رسید.

محمدی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه تامین بودجه هزینه‌ای دستگاه قضایی استان گیلان خاطرنشان کرد: امسال 2 میلیارد و 400 میلیون تومان از بودجه حوزه قضایی استان گیلان کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه بودجه هزینه‌ای استان گیلان در سال گذشته از منابع استانی به طور 100 درصد و در سایر منابع به طور 98 الی 99 درصدی تخصیص پیدا کرد افزود: در سال 96 حقوق کارمندان قراردادی 270 هزار تومان و حقوق سربازان 40 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به افزایش 4.5 درصدی حقوق و مزایای کارمندان در سال گذشته عنوان داشت: مطالبات پاداش پایان خدمت کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سال 95 به طور کامل پرداخت شد.

محمدی با اعلام اینکه بودجه هزینه‌ای استان گیلان در سال 97 از 5 منبع اعتباری تامین می‌شود خاطرنشان کرد: امسال اعتبارات استانی 9.7 درصد و ردیف اعتبارات مجموعه‌های قضایی 28.6 درصد رشد داشته است.

وی با اعلام اینکه استان گیلان با کسب 4.2 درصد بودجه هزینه‌ای کشور در جایگاه هشتم قرار دارد ابراز داشت: در سال 95 میران حقوق و مزایا 17.8 درصد افزایش داشت اما در سایر بخش‌های هزینه‌ای با 0.1 درصد رشد منفی مواجه بودیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با اشاره به وضعیت بودجه هزینه‌ای گیلان در سال 96 خاطرنشان کرد: حقوق و مزایای کارمندان در سال گذشته 4.6 درصد رشد داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار