به مناسبت هفته میراث فرهنگی؛
معاون میراث فرهنگی مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان از برپایی دو نشست تخصصی در محل این اداره ‎ کل، در ادامه برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی با محوریت فرهنگی و پژوهشی خبر داد.
کد خبر: ۶۰۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ 22 May 2018

مرجان شوشتری با اعلام این خبر افزود: این دو نشست تخصصی فردا چهارشنبه ( دوم خرداد 97 ) و با حضور کارشناسان و فعالان اجتماعی برگزار می‎شود.

او در ادامه با اشاره به نشست نخست گفت: "ارتباط میان میراث فرهنگی و تنوع زیستی با تأکید بر تجارب محوطه‎های تاریخی چغازنبیل و هفت‎تپه" عنوان نشست تخصصی نخست می‎باشد که از ساعت 12 تا 14 با سخنرانی محمدرضا رکنی کارشناس پژوهشکده باستان‎شناسی و با همکاری این پژوهشکده در محل سالن جلسات اداره‎کل میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی خوزستان افزود: رکنی در این جلسه تحقیقات میدانی خود روی مناطق چغازنبیل و هفت‎تپه را برای حاضرین ارایه خواهد داد.

وی بیان کرد: همچنین به مناسبت هفته نکوداشت میراث فرهنگی و در ادامه برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی با محوریت فرهنگی و پژوهشی و بنابر پیشنهاد انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان (تاریانا) نشستی تحت عنوان " نقش تاریخی هویت ایرانی در همبستگی ملی (یک سرزمین – یک ملت – یک هویت)" از ساعت 18 تا 20 در محل سالن جلسات اداره‎ کل میراث فرهنگی برگزار خواهد شد.

شوشتری درباره این نشست افزود: در همین راستا از دو تن از متخصصان امر و فعالان این حوزه به نام‎های حسین فیضی و اشکان زارعی دعوت کرده‎ایم تا در این نشست به ایراد سخنرانی بپردازند.

او خاطرنشان کرد: در این نشست قصد بر آن است تا نشان دهیم تمام اقوام کشور فراتر از گرایش‎های فرهنگی و قومی، در بحث ایران و ایرانی بودن اتفاق نظر دارند و ارجحیت آن‎ها روی همبستگی ملی و هویت ایرانی خود است.

معاون میراث فرهنگی خوزستان گفت: شرکت در این دو نشست برای عموم علاقه‎مندان به تاریخ و میراث فرهنگی آزاد و رایگان است.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار