معاون وزیر علوم:
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره فرهنگ سازی در زمینه قدردانی از اساتید و معلمان گفت: تقدیر از اساتید آموزشی کشور باید نهادینه شود.
کد خبر: ۶۰۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 12 May 2018

عبدالرضا باقری، جمعه شب در آیین نکوداشت پرفسور حائریان از اساتید برجسته آموزشی در دانشگاه امام جواد (ع) اظهار داشت: برگزاری چنین اقدامات و آیین هایی که سپاسگوی اندیشمندان و فرهیختگان است پیامی نیکو دارد و امید است برای سایر استان ها نیز الگویی موثر باشد.

وی با بیان اینکه اساتید علوم و معلمان در کسوت استاد دانشگاه شغلی ممتاز داردند ادامه داد: در بین پایش های وزارت علوم در چند دولت، استادان دانشگاه در بین همه حرف و مشاغل دارای رتبه نخست هستند و این نشان می دهد جامعه ما همواره سپاسگوی کسانی است که برای فرزندان این آب و خاک زحمت می کشند.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به معرفی پرفسور حائریان پرداخت و با بیان خاطراتی از وی اضافه کرد: تعهد، تخصص، اخلاق و مردمداری از ویژگی های پرفسور حائریان است که در آموزش عالی کشور نیز شخصیتی شناخته شده دارند و همواره از راهنمایی های ایشان در وزارت علوم بهره می بریم.

وی با تاکید بر اینکه این مراسم باید در کل کشور شکل بگیرد عنوان کرد: با توجه به مسئولیتی که در وزارت علوم دارم تمام تلاش خود را به کار خواهم بست تا چنین اقدامی در سایر استان ها نیز شکل بگیرد و تداوم نیز داشته باشد و به نکوداشت استادانی بپردازیم که برای فرزندان ایران اسلامی زحمت می کشند.

باقری با اشاره به اینکه کشور به رشد و توسعه علمی و آموزشی نیاز دارد اظهار داشت: باید همواره به این مهم توجه داشته باشیم و تقدیر از جامعه علمی و متولیان آموزشی کشور را به صورت یک فرهنگ نهادینه کنیم و این موضوع را جدی بگیریم.

وی با اشاره به ثبت جهانی شهر یزد بیان داشت: یزد جهانی با ویژگی هایی که دارد باید به یک شهر الگویی به لحاظ اخلاقی و ویژگی های فرهنگی تبدیل شود و با توجه به ویژگی های اقتصادی و گردشگری که دارد به عنوان یک شهر معروف در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر علوم، فناوری و تحقیقات تصریح کرد: باید قوانین در این زمینه تدوین شود و شهر یزد به عنوان یک شهر پویا به جهانیان معرفی شود چراکه بافت تاریخی زنده دارد و حیات در آن جاری است در حالیکه در سایر شهرها بافت تاریخی داریم اما حیات در آن نیست.

وی همچنین خواستار بهره گیری از قدرت علم و دانش در توسعه اقتصاد شد و عنوان کرد: باید برنامه ریزی مناسبی در این زمینه باشد تا با کمک دانشگاه ضمن جلوگیری از مهاجرت نخبگان به خارج از استان و کشور، مشاغلی ایجاد کرد که با کمترین میزان سرمایه به بازدهی بالا برسد که خوشبختانه نمونه های آن در یزد نیز اجرا شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار